نادر برهانی مرند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تئاتر خیابانی درحال طی کردن پله های ترقی است، گفت: هرچند در چند سال اخیر تئاتر خیابانی در کشور با تعریف مولفه های غلط مواجه بوده اما با این حال جای خود را در جامعه به خوبی پیدا کرده و درحال ترقی است.
وی افزود: تئاتر خیابانی درحال رشد و نمو بوده و گروه های هنری فراوانی مشغول فعالیت در تئاتر خیابانی هستند و در زمینه های مختلف نیز در این تئاتر خلاقیت به خرج می دهند که به تبع این خلاقیت و آفرینش، جشنواره های مختلفی در سطح کشور در حال برگزاری است.
این نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر کشور با بیان اینکه در زمان حاضر جشنواره تئاتر خیابانی مریوان فعالیت خود را در تئاتر خیابانی متمرکز ساخته و توانسته جایگاه خوبی را در بین جشنواره ها به دست آورد، ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر منطقه آزاد ارس نیز، وارد این حوزه شده و پیامد آن اتفاق های خوبی برای منطقه خواهد بود.
برهانی مرند در ادامه با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی در دوره های نخست رویکرد آیینی داشت، افزود: این جشنواره باید از این پس، محدودیت موضوعی خود را برداشته و با دست باز به پیشواز هنرمندان برود تا گروه های هنری بتوانند بیش از پیش به سمت خلاقیت ها حرکت کنند.
وی با بیان اینکه انتظار نمی رود به منطقه آزاد ارس به عنوان نهاد هنری صرف نگاه کرد، اظهارکرد: لازمه توسعه پایدار اقتصادی یک منطقه، توسعه ای همراه با رویکرد فرهنگی و نقدانه است زیرا که کار هنر، نقد است و بر این اساس باید هر حرکت اقتصادی بزرگ توجیه اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.
برهانی مرند با اشاره به اینکه یک ماه دیگر پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی در منطقه آزاد ارس برگزار می شود، تأکید کرد: اولین و آخرین عامل ترقی این جشنواره، جدی گرفتن شدن جشنواره از سوی متولیان جشنواره، برنامه اصولی، سیاست و هدف گذاری مطلوب و دست به دست دادن تمامی منطقه است تا بتوان این جشنواره را کیفی تر از سال های گذشته برگزار کرد.
عضو شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس همچنین بر لزوم برگزاری نشست های نقد جشنواره در حین و پس از برگزاری جشنواره تأکید کرد و گفت: در کنار برگزاری جشنواره باید نشست های نقدانه مختلفی برگزار شود تا جشنواره مسیر تعالی خود را طی کند، در غیر این صورت، این جشنواره به یک آیین تکراری تبدیل می شود.
به گزارش ایرنا، پنجمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس از 7 تا 10 فروردین ماه سال 1397 در شهر جلفای منطقه آزاد ارس برگزار می شود.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.