رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: یاس و ناامیدی را در دانشگاه‌ها ترویج ندهیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسین صومی در مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه‌ی شاهد و ایثارگر منطقه دو با بیان این مطلب اظهار کرد: برخی از اعضای هیئت علمی، بدخلقی را در دانشگاه‌ها گسترش می‌دهند، اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که ما می‌خواستیم با انقلاب اسلامی ایران، جامعه‌ای ایجاد کنیم که عدالت برقرار شود و همه از حداقل‌ها بهره‌مند شده و از کنار هم بودن لذت ببرند.
وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای ایران پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: در طول سالیان اخیر، ایران در بین ۱۰۰ کشور دنیا بیشترین توسعه‌ی انسانی را داشته است؛ به طوری که شانس بقا از ۵۱ سال به ۷۶ سال ارتقا یافته است. همچنین بالاترین میزان کنترل مرگ و میر نوزاد با نرخ ۶/۳۹ را داشته‌ایم که در مقایسه با سایر کشورها در جایگاه خوبی قرار داریم. در زمان‌های گذشته، زنان باردار ۴۸ ساعت درد کشیده و با نوزادشان فوت می‌شدند و بسیاری این را به پای تقدیر الهی می‌نوشتند؛ این در حالی است که اکنون با پیشرفت‌هایی که داشتیه‌ایم، شاهد چنین تلفاتی نیستیم.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی و فرهنگی گفت: انجام کارهای پژوهشی به معنای خوب درس نخواندن نیست. دانشجویان می‌توانند غیر از کارهای آموزشی به امور اجتماعی و فرهنگی پرداخته و بهره‌ی بیشتری از آموزش خود ببرند؛ از دانشجویان سال بالا در منطقه‌ی دو انتظار بیشتری برای شرکت در المپیادها و اقدامات فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی داریم. دانشجویان نیز می‌توانند به منظور فراهم کردن فضای آموزشی و پژوهشی مناسب از دانشگاه‌ها مطالبه داشته باشند.
صومی با اشاره به دانشجویان شاهد و ایثارگر افزود: فرزند یک شهید یا جانباز ممکن است آزرده خاطر شود، اما می‌تواند با روحیه ایثارگری خود به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند. هفت الی هشت درصد جمعیت دانشجویان ما شاهد هستند.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: رفتار مناسب، درس خوب و احساس مسئولیت از جمله انتظارات اساتید از دانشجویان است و جدا از دیدگاه‌های اساتید این تلاش خود دانشجویان است که آنان را به نتایج خوب و موفقیت های بزرگ می‌رساند.
مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه‌ی شاهد و ایثارگر منطقه دو با حضور ۲۵ دانشجوی نمونه‌ از دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز ارومیه، اردبیل و مراغه برگزار و در پایان این مراسم از دانشجویان نمونه قدردانی و تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.