علی جنتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توسعه زیرساخت های آموزشی و پژوهشی در این دانشکده در سه سال اخیر، شاهد افزایش چشمگیر طرح های پژوهشی در این واحد آموزشی پزشکی هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به لزوم توسعه بخش پژوهشی، آمار طرح ها و مقالات ثبت شده محققان و اساتید علمی این دانشکده در مجلات معتبر بین المللی جهش خیره کننده ای داشته و این در حالی است که در سال 2014، تنها یک مقاله علمی و طرح پژوهشی ثبت و اجرا شده بود.
وی با بیان اینکه دانشکده علوم پزشکی مراغه در بخش پژوهشی جایگاه ممتازی در بین مراکز آموزش پزشکی کشور کسب کرده است اضافه کرد: در نتیجه فعالیت های پژوهشی، شاخص سرانه مقاله دانشکده به عدد سه رسیده در حالیکه این رقم در دانشگاه های دیگر 1.2 است.
جنتی گفت: در سایه این فعالیت ها، کیفیت رتبه پژوهشی دانشکده در پایگاه های استنادی بین المللی که فعالیت های پژوهشی را رصد می کنند به طور چشمگیری افزایش یافته است.
وی با اشاره به اهمیت زیرساخت های حوزه پژوهش، افزود: در راستای توسعه توان و امکانات پژوهشی برای فعالیت هرچه بهتر پژوهشگران در این دانشکده، آزمایشگاه ها و دیگر زیرساخت ها در این بخش ایجاد و تقویت شده اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه پرکارترین پژوهشگر ایرانی نیز در سال 2017 از دانشکده علوم پزشکی مراغه معرفی و انتخاب شده است که این امر افتخاری برای دانشکده و شهرستان است.
جنتی اضافه کرد: توسعه بخش پژوهشی این دانشکده در سال های اخیر با حمایت های دولت تدبیر و امید و نیز همراهی مسئولان محقق شده و تداوم این امر نیازمند تعامل و همکاری برون بخشی سایر دستگاه های اجرایی و نهادهای شهرستانی است.
وجود بیمارستان های شهید بهشتی، امیرالمومنین و بیمارستان سینا با مجموع 334 تخت بیمارستانی، شهرستان مراغه را به قطب خدمات درمانی در جنوب آذربایجان شرقی تبدیل کرده است.
حدود 650 دانشجو در 10 رشته کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه مشغول تحصیل هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.