به گزارش ایرنا، آتش پاد داوود طالب نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: رعایت نکردن مسائل ایمنی باعث بروز این آتش سوزی و انفجار شده بود که با حضور به موقع آتش نشانان خاموش شد.
وی با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت، اظهار کرد: انفجار بشکه های چسب در این کارگاه منجر به ادامه عملیات آتش نشانان تا 2 ساعت شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز یادآوری کرد: ساعت 5:36 دقیقه صبح امروز با گزارش اهالی شهرک شهید مدنی به سامانه 125 و اعلام مشاهده شعله های مهیب آتش از پنجره طبقه دوم کارگاه، ستاد فرماندهی سازمان سریعا ایستگاه های 4،14،3 را جهت اطفا به محل حادثه اعزام کرد.
آتش پاد طالب نژاد ادامه داد: با توجه به شدت حریق و خمیدگی ستون های فلزی ساختمان و احتمال ریزش سقف طبقه اول، آتش نشان با مراجعه به پشت بام و تخریب 2 قسمت از دیوار کارگاه به خاموش کردن آتش سوزی اقدام کردند و گروهی دیگر نیز با رعایت اصول ایمنی از بیرون طبقه همکف این عملیات را انجام دادند.
وی گفت: این آتش سوزی در یک ساختمان 2 طبقه رخ داده بود که طبقه همکف کارگاه تولیدی مبل و طبقه دوم نیز مربوط به کارگاه تولیدی لوازم کفش بود که حریق از طبقه همکف شروع و به طبقه بالا سرایت کرده بود.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز اظهار کرد: در داخل ساختمان نیز تعدادی بشکه های چسب قرار داشت که در اثر شدت حرارت دچار انفجار شده بودند که بر شدت حریق نیز افزوده بود.
آتش پاد طالب نژاد افزود: این نوع آتش سوزی در کارگاه ها بیشتر در شرایطی رخ می دهد که نگهبان مربوطه در کارگاه ها وجود ندارد و پس از گذشت مدت زمانی طولانی و با مشاهده حریق از سوی شهروندان به سامانه 125 اطلاع داده می شود.
وی گفت: لازم است جهت پیشگیری از وقوع حوادث ناگوار مسئولان کارگاه و کارخانه ها با بهره مندی از طرح های ایمنی و اجرای صحیح آن، با پیشگیری از وقوع حریق ناگوار و خسارت های دیگر، از بروز صدمات جانی و مالی برای خود و آتش نشانان نیز پیشگیری کنند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.