استاندار آذربایجان شرقی صنعت برق را یکی از اصلی‌ترین زیر ساخت‌های اشتغال دانست و گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال در نیروگاه‌ها، صنایع سنگینی به پشتوانه‌ب وجود نیروگاه‌های برق ایجاد می‌شوند که اشتغال‌زایی به دنبال دارند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آیین کلنگ‌زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ارس، اظهار کرد: از آقای رحمانی به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه تقدیر و تشکر دارم. ۱۰۰ سال گذشته در همین  شهر تبریز اولین برق توسط بخش دولتی تولید شد که در ادامه دولت به‌جای سیاست‌گذاری خودش نیروگاه احداث می‌کرد!
وی ادامه داد: اجرای فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌ها توسط بخش خصوصی روش قابل قبول و مرسوم در سطح دنیاست.
خدابخش با بیان این‌که ساخت نیروگاه توسط تلاشگران و متخصصان داخلی بسیار ارزشمند است، گفت: مپنا به عنوان بزرگترین سازنده، طراح و نصاب نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با ایجاد اشتغال برای چند هزار جوان فارغ التحصیل دانشگاهی افتخار جمهوری اسلامی ایران است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که در کل استان با کمبود برق مواجه بودیم، اظهار کرد: برق یکی از محورهای توسعه استان است و از سوی آقای رحمانی این قول را می‌دهم که ظرفیت نیروگاه برق ارس در آینده به ۱۰۰۰ مگاوات افزایش یابد.
خدابخش با بیان این‌که توجه به موضوعات زیست محیطی در احداث نیروگاه‌ها مدنظر مدیریت استان است، گفت: نیروگاه تبریز به دلایل زیست محیطی نوع سوخت مصرفی را تغییر داده است، ولی تجهیزات این نیروگاه نیاز به بازسازی و ارتقای تکنولوژی دارد.
خدابخش خواستار انتقال توربین وارد شده به کشور از مرز بندر عباس به نیروگاه سهند بناب شد.
وی ابراز امیدواری کرد که مجوز احداث نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی توسط شرکت ترکیه‌ای در نزدیکی صوفیان از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر شود.
وی در پایان تاکید کرد: با تکمیل نیروگاه‌های در حال ساخت، موانع توسعه‌ی استان رفع می‌شوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.