شهردار تبریز از امضای توافق نامه ی آموزش شهروندی بین شهرداری تبریز واداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: طی این توافق نامه، آموزش شهروندی در 80 مدرسه ی استان اجرایی می شود و کتاب هایی در این حوزه آماده شده تا آموزش های لازم به دانش آموزان ارائه شود.   
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در آیین زنگ انقلاب در مدرسه فردوسی تبریز، با بیان این‌که طرح آموزش شهروندی برای اولین بار در کشور در مدارس تبریز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: موضوعاتی از جمله آموزش روابط اجتماعی، امنیت شهری، محیط زیست و ... در آموزش شهروندی به افراد ارائه می شود.
 
وی در ادامه با بیان این‌که ایام دهه ی فجر یادآور قهرمانی ها و دلاوری های مردم در انقلاب 57 است، اظهار کرد: نوجوانان و جوانان پایه های توسعه ی یک کشور محسوب می شوند که باید رشد و تعالی این قشر، مورد توجه مسئولان قرار گیرد، چرا که هر چقدر هم  در بحث های اعتقادی، تکنولوژی و تمامی حوزه ها هزینه کنیم، کم است و همین نوجوانان باید انقلاب اسلامی را حفظ کنند.
 
وی با تاکید بر این‌که نوجوانان و جوانان امروزی باید بدانند که سال 57 مردم قهرمان ایران با دست خالی مجاهدت‌های بسیاری را در مقابل رژیم دژخیم پهلوی از خود نشان دادند، افزود: با توجه به شرایط موجود قبل از انقلاب، تمامی مردم زیر نظر دستگاه های دولتی بودند و مردم با چنین شرایط حاکم، انقلاب کرده و شرایط کشور را تغییر دادند.   
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران متفاوت از سایر انقلاب های جهان است، عنوان کرد: دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی مردمی و اعتقادی بودن آن بوده که به طور وضوح می توان آثار آن را نیز مشاهده کرد. 
 وی با اشاره به این‌که در حال حاضر کشور ما مستقل ترین کشور خاورمیانه محسوب می شود، افزود: در شرایط فعلی که کشورهای استکبار جهانی به منطقه چشم دوخته اند و برخی کشورهای منطقه در حال جنگ هستند،  ایران جزیره امن منطقه است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.