به گزارش خبرآنلاین از تبریز، ایرج شهین باهر شهردار تبریز در سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر، لایحه بودجه سال ۹۷ کلانشهر تبریز را به اعضای شورای شهر ارائه کرد.

شهین باهر در توضیح بودجه سال ۹۷ گفت: بیش از ۱۰ هزار نفرساعت در تدوین برنامه و بودجه سال ۹۷ شهرداری تبریز تلاش داشته‌اند.
شهردار تبریز شفاف سازی منابع درآمدی، توزیع متوازن منابع در مناطق محروم، ارتقا بخشی زیرساخت‌های مدیریت بحران، پیش بینی راه کار های لازم برای افزایش درآمد، کاهش حداکثری هزینه های غیر ضروی و پرهیز از انجام فعالیت های غیر ذاتی، توسعه ورزش همگانی، احیای مسیر قونقا و تراموا به طول ۴ کیلومتر، توجه ویژه به مسیر گشایی با اهتمام و توجه به مسیر گشایی های نیمه تمام، بهره برداری کامل از خط یک قطار شهری و نیز اتمام پروژه ها و برگزاری جشن ها و مسابقات مربوط به تبریز ۲۰۱۸ را از رویکرد های اصلی بودجه سال ۹۷ عنوان کرد.
شهین باهر با بیان اینکه ویژگی اصلی بودجه سال ۹۷ پرداخت دیون و معوقات شهرداری است خاطر نشان کرد: ۱۳ درصد از کل مبلغ بودجه سال ۹۷ مربوط به پرداخت معوقات پروژه های عمرانی است که در سال های گذشته انجام یافته است و باید سال آینده بصورت نقدی به بانک ها و افراد طرف قرارداد پرداخت شود.
وی در ادامه افزود: بودجه سال ۹۶ شهرداری تبریز در ۹ ماه امسال ۵۷ درصد محقق شده است و امیدواریم در سال ۹۷ با همکاری و تلاش حداکثری تمامی مدیران شهری شاهد افزایش درصد تحقق بودجه باشیم.
شهردار تبریز در پایان به کاهش چشمگیر صدور پروانه های ساختمانی نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری تبریز در سال۹۵، تعداد ۲ هزار و ۸۸۷ پروانه ساختمانی صادر کرده بود که این عدد در سال ۹۶ با کاهش تقریبا ۵۰ درصدی به یک هزار و ۴۷۶ رسیده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 848906
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.