به گزارش ایرنا، سیامک امیرخیزی روز شنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با برنامه‌های هیات اتومبیلرانی و موتورسواری تبریز در آستانه تبریز 2018 افزود: ما در راستای برگزاری هر چه بهتر رویداد تبریز 2018 برنامه‌های مختلفی در نظر داریم که یکی از آن‌ها برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری است.
وی با اشاره به اینکه درصدد برگزاری یک دوره مسابقات بین‌المللی نیز هستیم، خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با توجه به فرا رسیدن دهه مبارک فجر چند برنامه در نظر داریم که نخستین برنامه، رژه موتورسواری روز 12 بهمن در مسیر فرودگاه تبریز تا گلزار شهداست.
امیرخیزی با اعلام اینکه روز جمعه 13 بهمن‌ ماه نیز برنامه اصلی ما که مسابقه اتومبیلرانی اسلالوم است برگزار می شود، گفت: این مسابقه در کلاس بانوان و آقایان و در سطح آماتور انجام می‌شود.
وی گفت: بر همین اساس عموم شهروندان می‌توانند با خودروهای مختلف و عادی خود در این مسابقات شرکت کنند.
دبیر هیات اتومبیلرانی استان آذربایجان شرقی در رابطه با این مسابقه یادآوری کرد: این مسابقه گذر از موانع و بی‌خطر است اما در عین حال جذابیت‌های خاصی برای شرکت کننده و تماشاگر دارد و به هر میزان که استقبال از برنامه‌ها بیشتر باشد ما نیز برای برگزاری برنامه‌های بیشتر تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام این مسابقات از روزهای گذشته آغاز شده و تا 11 بهمن نیز تداوم دارد، اظهارکرد: متأسفانه شرکت کنندگان در مسابقات به طور معمول ثبت‌نام را برای روز آخر نگه می‌دارند که در این شرایط ناهماهنگی‌هایی در حوزه‌های مختلف روی می‌دهد بر همین اساس درخواست می‌کنیم که علاقمندان ثبت‌نام را در زمان اعلام شده انجام دهند.
وی در ادامه اظهارکرد: روز سه‌شنبه هفته آتی یک دوره تمرینات از ساعت 13 تا 16 با حضور مربی در پیست یادگار امام (ره) برگزار می‌شود و ثبت‌نام کنندگان می‌توانند در این تمرین حضور یافته و با شرایط مسابقه آشنا شوند.
امیرخیزی ادامه داد: روز پنجشنبه هفته آتی نیز یک برنامه تمرینی در همین پیست برگزار می‌شود تا ورزشکاران با آمادگی بیشتری مسابقه اصلی را آغاز کنند.
وی ادامه داد: در روز مسابقه اسلالوم، یک دوره مسابقه استریت اسلالوم نیز برای موتورهای سنگین برنامه ریزی شده که این اتفاق برای نخستین بار در شهر نخستین‌ها می افتد.
وی در پایان گفت: ما پس از مسابقات اسلالوم یک رالی خانوادگی به مناسبت تبریز 2018 و در مسیر تبریز - جلفا برگزار می‌کنیم که قصد داریم در پایان ماه جاری یا ابتدای اسفند ماه این مسابقه برگزار شود.
اسلالوم به مسابقه ای گفته می شود که تمامی رانندگان شرکت کننده به صورت کاملا انفرادی در مسیری که از قبل طرح ریزی شده به مسابقه می پردازند.
طبق این تعریف احتمال برخورد در این گونه مسابقات خیلی ضعیف بوده و شرکت کنندگانی که بتوانند با کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین خطا، مسیر مشخص شده را طی کنند، رتبه های 1 تا 3 را بدست خواهند آورد.
این نوع از مسابقات مارپیچ است که به صورت تک نفره و در یک مسیر که با مانعی همچون کله قندی طراحی شده انجام می شود و ملاک موفقیت در آن مانور خوب بین موانع و سرعت مناسب در عبور از آنهاست، به طوری که مسیر در بهترین زمان و کمترین خطای ممکن طی شود.
خبرنگار: آب بسته ع ** تنظیم: انصاری ** انتشار: رستگار
/3071/ 9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.