مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که یک کوهنورد روز جمعه در کوه میشو مفقود شده است، گفت: عملیات جست‌وجوی این کوهنورد که از همراهان خود جدا شده بود، به روز ششم رسیده است.
سعید کنعانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این رابطه اظهار کرد: اکیپ‌های جست‌وجوگر به طور شبانه‌روزی در کوه میشو در حال جستجو بوده و عملیات جستجو روز ششم خود را تجربه می‌کند و با توجه به این‌که همراهان کوهنورد مفقودی اطلاعات دقیقی در این رابطه نمی‌دهند، عملیات جستجو به دلیل اطلاعات ناقص با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان این‌که یک طرف کوه میشو را کاملا زیر و رو کرده‌ایم، افزود: اگر امروز شرایط جوی مساعد باشد بالگرد به کوه خواهد رسید، هرچند اقدام خطرناکی است ولی بالگرد دوباره به پرواز درمی‌آید تا از آن سوی کوه میشو، سمت شبستر فیلمبرداری کرده و شرایط را بررسی کنیم.

وی با تاکید بر این‌که از روز جمعه به طور مستمر در حال جستجوی کوهنورد مفقودی هستیم، یادآور شد: ۱۲۰ نفر متشکل از "هیئت کوهنوردی استان، تیم‌های هلال احمر در حال  جست‌جو در کوه میشو بوده و حتی هیمالیانورد کشورمان «عظیم قیچی‌ساز» نیز وارد عمل شده است.

کنعانی تاکید کرد: از روز اول، اکیپ‌های امدادی و جستجوگر در کوه میشو مستقر بوده و عملیات جستجو را انجام می‌دهند حتی سرعت باد نیز گاهی بالای ۹۰ کیلومتر سرعت داشت اما عملیات جست‌وجو هرگز متوقف نشده است.

وی با اشاره به این‌که اطلاعات ما از فرد مفقود شده بسیار ناقص است، افزود: این گروه کوهنوردی حین عزیمت به کوه میشو ۱۱ نفر بودند که شش نفرشان از نیمه راه باز می‌گردد و پنج نفر باقی مانده مسیر را ادامه داده و در نهایت یکی از آنان از گروه جدا شده و مفقود می‌شود، هر کدام از همراهان این کوهنورد اطلاعات متفاوتی را ارائه می‌دهند و این موضوع فرآیند جست‌وجو را با مشکل مواجه می‌کند، چرا که کوه میشو بزرگ بوده و چون اطلاعات دقیقی از کوهنورد مفقودی در دسترس نیست در این رابطه دچار گنگی می‌شویم.

وی از انجام عملیات سونداژ در صخره‌ها طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای یافتن کوهنورد مفقودی انجام خواهیم داد و هرگز عملیات جست‌وجو متوقف نخواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در توصیه‌ای بیان کرد: کوهنوردان حرفه‌ای می‌دانند که چگونه عمل کنند، توصیه‌ی ما به کوهنوردانی است که به صورت تفریحی و آماتوری و همچنین بدون رعایت شرایط جوی، کوهنوردی می‌کنند؛ این کوهنوردان باید وسایل و تجهیرات کامل در اختیار داشته و هرگز از یکدیگر جدا نشوند.

وی علت مفقود شدن این کوهنورد در میشو را نیز جدا شدن وی از همراهانش دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه دوباره از روز جمعه بارندگی پیش‌بینی شده است، از این‌رو کوهنوردان حتما با تجهیزات کامل و به همراه یک کوهنورد حرفه‌ای عازم کوه شده و هرگز از یکدیگر جدا نشوند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.