به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان مرند در این جلسه گفت: با اجرای طرح پسماند در مرند باید از زباله بتوان بهره برداری و تولید ثروت کرد، نه اینکه فقط به دفن زباله اکتفا شود.
علیار راستگو با بیان اینکه نظافت شهر مرند به تازگی بهبود یافته و متحول شده است، افزود: پاک سازی داخل چایکنار و تمیزی خیابان های مرند نیز قابل تقدیر است.
راستگو تاکید کرد: محدوده زباله گاه باید مشخص شود اما خروجی و ورودی زباله گاه فعلی مرند، مشخص نیست.
فرماندار شهرستان مرند همچنین با اشاره به مشکلات شهرک میلاد عنوان کرد: فاضلاب این شهرک باید توسط سرمایه گذار آن اقدام می شد اما اداره آب و فاضلاب شهرستان نسبت به راه اندازی فاضلاب اقدام کرده است.

**اجرای طرح بهداشتی زباله و کمپوست در مرند
شهردار مرند نیز با اشاره به اینکه یکی از وظایف شهرداری حل معضلات پسماند است که از اولین روز آغاز به کار، به این موضوع ورود کردیم، خاطرنشان کرد: برای احداث زباله گاه مرند، 29هکتار زمین نیاز است که مقدمات آن انجام و در حال اخذ مجوز هستیم.
حسین کاوه از افتتاح زباله گاه جدید در سال آینده خبر داد و افزود: با راه اندازی این زباله گاه، طرح دفن بهداشتی زباله در این محل انجام می گیرد اما به این بسنده نکردیم و برای دفن زباله، تمامی نخاله ها از باغ رضوان مرند به محل زباله حمل و ساماندهی شد.
شهردار مرند تاکید کرد: برای احداث کارخانه کمپوست نیز طرح هایی داریم که با احداث زباله گاه جدید، راه اندازی می شود.

**تولید 120 تن پسماند در مرند
رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرند نیز با اشاره به مشکلات زیست محیطی شهرستان خاطرنشان کرد: مشکل فاضلاب شهرک میلاد مرند تا حدودی حل شده و در روزهای آتی به بهره برداری می رسد.
ناصر منوچهری افزود: فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهری مرند نیز در حال راه اندازی است.
وی با بیان اینکه باید در جهت کاهش تولید زباله تلاش کنیم، ابراز کرد: شهر مرند 90 تا 110 تن پسماند، کشکسرای 8 تن و یامچی 6 تن پسماند دارند و طی بازدیدی که صورت گرفته وضعیت زباله گاه در شأن شهرستان مرند نیست.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان مرند گفت: در بودجه سال آینده، اعتبارات خوبی برای اجرای طرح پسماند از سوی سازمان محیط زیست اختصاص داده شده است.
وی همچنین از ساماندهی پسماندهای بیمارستانی خبر داد و خاطرنشان کرد: مقرر شده درمانگاه ها، مطب ها و آزمایشگاه ها، پسماندهای خود را به یک شرکت خصوصی داده و پس از تبدیل به زباله معمولی، تحویل شهرداری شود.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
تنظیم:نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.