به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی پورمحمدی روز شنبه در همایش ائمه جماعت مدارس مراغه در اردوگاه دانش آموزی المهدی (عج) افزود: حضور و نقش پررنگ ائمه جماعت در مدارس علاوه بر تبیین الگوی اخلاقی و رفتاری، نقش بسزایی در تعلیم و تربیت اسلامی و قرآنی دانش آموزان دارد.
وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای فاصله انداختن بین نسل جوان و باورهای اعتقادی، سرمایه گذاری فراوانی کرده اند ادامه داد: ائمه جماعت مدارس با افزایش مهارت های تربیتی و معنوی و نیز تقویت ارتباط معنوی و فرهنگی با نسل جدید می توانند ناجیان جوانان و نوجوان در برابر توطئه های دشمنان باشند.
وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه معنوی و تربیتی نماز، این فریضه الهی با دور کردن انحرافات و گناهان، آرامش درونی در انسان ایجاد کرده و زمینه ای برای پیشگیری از منکرات را در جامعه فراهم می کند.
وی با اشاره به ضرورت اقامه نماز در مدارس اشاره کرد و افزود: انس گرفتن دانش‌آموزان با نماز و فرهنگ قرآنی آنان را افرادی مومن و متعهد بار خواهد آورد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی مراغه نیز در این همایش با اشاره به تعامل تنگاتنگ این سازمان با آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری، 280جلسه گفتمان دینی برای پاسخ به سئوالات دینی دانش آموزان در مدارس این شهرستان برگزار شده است.
حجت الاسلام علی امیری افزود: 40 نفر از طلاب حوزه های علمیه نیز به عنوان ائمه جماعت و 60 طلبه به عنوان کارشناس مذهبی در مدارس مراغه فعالیت کرده و حضور دارند.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این همایش گفت: ائمه جماعت معلمان اخلاق و پایداری هستند و نقش مهمی در تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان دارند.
جلیل اسلامی با تاکید براجرای برنامه های اثر بخش فرهنگی و دینی در مدارس افزود: برای پاسخ گویی به سئوالات و نیازهای نسل جدید ، باید برنامه ها و فعالیت های اثر بخشی در این حوزه انجام شود.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.