یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: آیت‌الله هاشمی با صبر و حوصله‌ای که داشت در مسائل کشور تاثیرگذار بود. ایشان با توجه به آموزه‌های قرآنی همیشه به اعتدال در کارها اعتقاد داشت و با همین اعتقاد نیز به امور رسیدگی می‌کرد.

شهاب‌الدین بیمقدار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بیان کرد: جای ایشان در میان ما خالی است و کاملا نبود ایشان احساس می‌شود. ایشان واقعا با مسائل با حوصله برخورد می‌کرد و با توجه به مشقی که از قرآن گرفته بود که باید با اعتدال برخورد شود، با همین عقیده هم کار می کرد. اما متاسفانه علیه ایشان نیز تبلیغاتی انجام شد و ما قدر ایشان را ندانستیم.

وی در ادامه گفت: یکی از ویژگی‌های دیگر آیت‌الله هاشمی، هوش سرشار ایشان بود. من در دوره اول و دوم نیز نماینده بودم و یکبار گزارشی را در خصوص وزارت معدن و فلزات که حدود 16 صفحه بود برای ایشان خواندم و ایشان بدون اینکه هیچ یادداشتی بر دارد، بر روی چند نکته اساسی گزارش تاکید کرد و در خصوص آن‌ها سوالاتی را مطرح کرد. ایشان در به وجود آمدن انقلاب نیز نقش ویژه‌ای داشت. ایشان پیش از انقلاب نیز بخشی از هزینه‌هایی که برای پرداخت‌های دانشجوها نیاز بود را تامین می کرد. پس از انقلاب نیز ایشان نزدیک ترین فرد به امام خمینی (ره) بود و کارها را به خوبی اداره می‌کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس، بیان کرد: در دوران هشت سال جنگ نیز کشور با درایت ایشان به خوبی اداره شد. در دوران جنگ با اینکه مردم در مضیقه بودند اما رفتار ها به گونه ای بود که مردم از حکومت ناراضی نبودند بلکه همیشه دوست داشتند حکومت را کمک و یاری کنند. امیدوارم ما نیز بتوانیم این نقش را ایفا کنیم. اکنون که ایشان از میان ما رفته اند ما باید با اندیشه و مشورت با یکدیگر و هم چنین نقد یکدیگر کشور را اداره کنیم. وظیفه ما این است که حرف مردم را بشنویم و مشکلات مردم را حل کنیم. من عقیده ام این است که با زور نمی شود احساس و درک انسان ها را خاموش کرد. شاید مدتی خاموش شوند اما بعدا مجددا روشن خواهند شد. جای شخصیت‌هایی مانند آقای هاشمی در این روزها در بین ما خالی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.