فرشاد به‌آفرین روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: قرار است نمایشگاه بین‌المللی صنایع ‌دستی از 12 تا 16 تیر ماه سال آینده به میزبانی تبریز برگزار شود و در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از هم اکنون برنامه ریزی ها و مقدمات برپائی باشکوه این نمایشگاه را آغاز کرده است.
وی با اشاره به موضوع انتقال برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف از تهران به تبریز، اظهار کرد: این امر در قالب برنامه های رویداد تبریز 2018 در سال آینده به احتمال زیاد قطعی خواهد شد.
به آفرین، ایجاد کارگروه اجرایی فرش دستباف برای رویداد تبریز پایتخت کشورهای اسلامی در سال 2018 را مورد اشاره قرار داد و گفت: از دو سال گذشته کارگروه‌های متعددی در رابطه با رویداد تبریز 2018 تشکیل و در حوزه استانی و ملی مصوباتی صورت گرفته و برنامه های متعددی برای تبریز 2018 در حوزه صنایع دستی تدارک دیده شده که امیدواریم این برنامه ها در موعد مقرر اجرایی شود.
وی با تاکید بر اینکه بخش دولتی به تنهایی قادر به انجام کارها و برنامه‌های رویداد تبریز 2018 نیست، افزود: اگر بخش خصوصی وارد عمل نشود نمی‌ توانیم موفقیتی را حاصل کنیم.
به آفرین، ایده بازدید گردشگران از کارگاه‌های قالیبافی را بسیار خوب دانست و یادآور شد: حتی تورهای گردشگری نیز چنین درخواستی برای معرفی کارگاه از ما داشتند اما باید لیست کارگاه‌های مناسب و قابل بازدید احصاء شود تا گردشگران علاقمند به بازدید از کارگاه های مذکور، به درستی هدایت شوند.
وی ادامه داد: تولید کنندگان و فروشندگان صنایع دستی باید در کنار هم رفع موانع کنند و این مشکلات اعم از مشکلات فرهنگی را حل کنند.
به گزارش ایرنا، شهر تبریز در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب گردید و به این منظور ستادهای ملی و استانی در رابطه با این رویداد فرهنگی و گردشگری بین المللی تشکیل شده است.
آئین رسمی رویداد بین المللی تبریز 2018، سوم فروردین ماه 1397 با حضور رئیس جمهوری کشورمان و مقام های ارشد چند کشور اسلامی برگزار می شود.
آذربایجان شرقی جزو پنج استان بر‌تر کشور در جذب گردشگر است و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 300 هزار گردشگر خارجی وارد تبریز شده است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.