حسن مستفید روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر هشترود افزود: موضوع اشتغال معتادان بهبود یافته یکی از معضلات جامعه است و اگر فکری برای اشتغال انها صورت نگیرد امکان اینکه دوباره در دام اعتیاد بیافتند بسیار است.
وی گفت: وام پرداخت شده بر اساس گواهی و معرفی اداره بهزیستی در اختیار بهبودیافتگان قرار گرفته است.
وی افزود: اداره بهزیستی براساس وظیفه ذاتی خود و با استفاده از ظرفیت سایر ادارات باید زیرساخت های لازم را برای بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه فراهم کند.
مستفید گفت: علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی، هر کدام از کار آفرینانی هم که بتوانند به عنوان پشتیبان معتادان پاک شده را بکارگیری کنند از وام کم بهره اشتغالزایی برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان هشترود رتبه اول در مبارزه با مواد مخدر را در استان دارد خواستار ایجاد مرکز ماده 16 (مرکز نگهداری معتادان تابلو) به مرکزیت هشترود و خدملات دهی به شهرهای جنوب آذربایجان شرقی شد.
بخشدار بخش مرکزی هشترود نیز در این جلسه از برگزاری برنامه های آموزشی در روستاهای تابعه بخش مرکزی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد و گفت: این برنامه های آموزشی با موضوع پیشگیری از اعتیاد و سرقت، آموزش مهارت های زندگی، کنترل و خود مراقبتی با همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی برگزار می شود.
غلامعلی محمدزاده افزود: در این راستا از کارشناسان مرتبط در امر آموزش جهت اجرای بر نامه های آموزشی استفاده خواهد شد.
یک کمپ نگهداری از معتادان تابلو با ظرفیت 35 نفر در هشترود فعال است.
هشترود با حدود 60 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرقی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: جلیل دین محمدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.