بابک رضی منش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال جاری مبلغ 29میلیارد و140میلیون ریال به حساب دهیاری های شهرستان واریز شده است، از پرداخت 6 میلیارد و 750میلیون ریال اعتبارات ویژه در سال گذشته و سه میلیارد و 420 میلیون ریال در سالجاری به دهیاری ها و افزایش آن تا پایان سال خبر داد.
وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد دولت دستیابی به توسعه، اشتغال پایدار و مولد و رفع بیکاری و رونق تولید در روستاهاست، از آغاز عملیات بهسازی راه ارتباطی روستاهای ستن، مسجدلو، احمدلو و شیخ حسینلو در بخش منجوان این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بهسازی راه های ارتباطی این چهار روستا که در مجموع 13کیلومتراست با هزینه 2 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات روستاهای بدون دهیاری و تملک دارایی سرمایه ای انجام می شود.
وی از اتمام طراحی و آغاز عملیات اجرایی نشان شهری فاخر در تقاطع روستای اسکانلو با بهره گیری از فرهنگ و هویت غنی منطقه و بهسازی و زیباسازی این میدان در آینده نزدیک و بهره برداری از پارک مسافر لاریجان در بخش گرمادوز در دهه فجر امسال خبر داد.
رضی منش بر استفاده از منابع مالی جدید، جلب مشارکت مردمی، تحقق نظام درآمدی پایدار و اجرای طرح های اقتصادی دارای توجیه فنی در روستاها تاکید کرد
وی نقش شرکت های تعاونی دهیاران در پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه روستایی و نیز توسعه اقتصادی را مهم ارزیابی کرد و گفت : تعداد 839 شرکت تعاونی دهیاری با حدود 20 هزار دهیار عضو در جهت کاهش هزینه های اجرایی افزایش توان بهره وری و هم افزایی توان دهیاری ها و تجمیع امکانات در کشور فعال است و این شرکت ها برای بیش از 10هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
شهرستان خداآفرین با جعیت 34هزار نفری دارای سه بخش، هفت دهستان، یک شهر و 204 روستاست و بیش از 80 درصد مردم آن در شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند .
این شهرستان مرزی از 28اسفند 1389 با منفک شدن از کلیبر به شهرستان ارتقا یافت و در چند سال اخیر در مسیر توسعه قرار گرفته است.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: انصاری
3038/7468/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.