به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول به منظور محکومیت این اقدام، گفت: همراهی عملی و موثر کشورهای اسلامی، مرهمی بر زخم کهنه مردم مسلمان فلسطین خواهد بود.
وی با بیان اینکه این اعلام رییس جمهور آمریکا باعث شد تا زخم کهنه فلسطین بر پیکر جهان اسلام سر باز کند، افزود: البته این موضوع باعث شد تا مسلمانان در سراسر جهان حمایت خود را از فلسطین نشان دهند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه تاکنون فلسطین از فقدان عملی موثر و سازش‌های پنهانی ضربه خورده است، اظهارکرد: اگر دولت‌های اسلامی با اتحاد واقعی در برابر زورگویان می ایستادند، وضعیت فلسطین به عنوان پاره تن اسلام به این شکل نبود.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اظهارکرد: ما با فعالیت دیپلماسی مخالف نیستیم ولی اقتدار و منافع کشور نباید مغفول بماند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی به لایحه بودجه سال 1397 اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد جای مصوبات برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصادی مقاومت در این لایحه خالی است.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دولت در این لایحه، اعتبارات هزینه‌های جاری را افزایش و عمرانی را کاهش داده است، گفت: افزایش قابل توجه نرخ عوارض خروج از کشور، علاقمندان به سفرهای معنوی به ویژه زائران اربعین و عتبات عالیات را با مشکل مواجه می کند.
حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه 26 آذرماه روز حمل و نقل نام گذاری شده است، نقش زیر ساخت های حمل و نقل را در توسعه کشور بسیار با اهمیت دانست.
وی اظهارامیدواری کرد: با پیگیری استاندار و تلاش مضاعف مسئولان مرتبط، خط آهن میانه به تبریز هر چه زودتر بهره برداری شود.
نماینده ولی فقیه در استان به اینکه سالروز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است، گفت: استقلال کشور در گرو این وحدت است .
امام جمعه تبریز گفت: حوزه و دانشگاه باید برای رسیدن به اهداف عالی نظام و اندیشه‌های امام راحل (ره) تلاش بیشتری کنند.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.