علی جلیلی روز شنبه در جریان بازدید از روند اجرایی این آزاد راه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون این طرح بزرگ ملی که در 6 قطعه در حال اجراست در مجموع 17.1 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی ادامه داد: طرح آزادراه مراغه - هشترود که از سال 93 آغاز شده از مطالبات و دغدغه های مردم این خطه است و با مشارکت بانک سپه و وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست.
وی اضافه کرد: در راستای تسریع در روند اجرایی این طرح، چهار جلسه ویژه با بانک مرکزی جمهوری اسلامی در زمینه صدور مجوزهای لازم برای مشارکت بانک سپه انجام شده و به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد.
جلیلی با بیان اینکه رفع مشکلات و موانع در مسیر اجرای طرح آزادراه در اولویت مسئولان قرار دارد گفت: با رایزنی های انجام شده، 60 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات مالکان اراضی تملک شده در مسیر این طرح ملی تخصیص خواهد یافت.
وی با اشاره به روند اجرایی قطعه دوم این آزادراه افزود: در این بخش از آزادراه، تاکنون 3.5 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 2.3 میلیون مترمکعب خاکریزی شده است.
نماینده مجلس اظهار کرد: این قطعه از آزادراه به طول 26 کیلومتر و اعتبار اولیه یک هزار و 150 میلیارد ریال در حال اجرا بوده و از 36 درصد پیشرفت فیزیکی نیز برخوردار است.
جلیلی با اشاره به اجرای قطعه اول آزادراه مراغه - هشترود گفت: کارگاه این قطعه تجهیز شده و از 3.8 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
وی ادامه داد: این قطعه از آزادراه به طول 37 کیلومتر و در 2 بخش با یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار در مدت 24 ماه احداث می شود.
وی اضافه کرد: در این قطعه از آزادراه، هم اکنون چهار کیلومتر از اراضی واقع در مسیر آن تملک و آزادسازی شده و برای اجرای این طرح نیز تاکنون 50 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.
وی گفت: همکاری مردم و مالکان اراضی واقع در مسیر آزادراه در جهت آزادسازی مسیر این طرح ملی بسیار مناسب بوده و قابل تقدیر است.
جلیلی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ ملی، شاهد کاهش حوادث ناگوار جاده ای در این مسیر پرتردد و نیز رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.
مدیر پروژه های آزادراه های شمالغرب کشور نیز در این بازدید گفت: با توجه به رایزنی های انجام شده توسط نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس، مشکلات پیش روی این طرح به زودی مرتفع می شود.
اروجعلی علیزاده افزود: با تلاش ها و پیگیری های نماینده و مسئولان مراغه، این طرح ملی در قطعات مختلف از پیشرفت مناسبی برخوردار بوده و پیش بینی می شود در زمان مقرر به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا، آزاد راه مراغه - هشترود 92 کیلومتر طول دارد و در این طرح 32 دهنه پل بزرگتر از هشت متر و 104 دهنه پل کوچکتر از هشت متر با چهار خط عبوری به عرض 28.6 متر و سرعت رفت و آمد متوسط 120 متر در ساعت اجرا می شود و هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
با اجرای آزاد راه مراغه - هشترود، طول این مسیر 9 کیلومتر کاهش می یابد و در طول بهره برداری 20 ساله این آزاد راه، حدود 123 میلیون لیتر بنزین و 294 میلیون لیتر گازوییل و در هر بار طی مسافت 50 دقیقه در وقت مسافران این آزاد راه به صورت میانگین صرفه جویی می شود.
محور فعلی مراغه - هشترود به طول 101 کیلومتر که با پیچ های خطرناک از 2شهر خداجو و نظرکهریزی می گذرد و با اینکه بیشتر ترانزیت شهرهای جنوب استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال کردستان از این مسیر انجام می شود اما از غیر استانداردترین جاده های کشور محسوب شده و در پنج سال گذشته بیش از 800 تن در این مسیر در تصادفات رانندگی کشته و یا مصدوم شده اند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: سجاد عبدی**تنظیم:عیسی عطاپور**انتشار: عزیزی راد
3077/9880/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.