کارگردان نمایش "نگاهمان می‌کنند" تاکید کرد: "نگاهمان می‌کنند"، تلنگری بر تنهایی و روزمرگی آدم‌ها است.
رامین ریاضی، در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، در این خصوص اظهار کرد: همانطور که از نام این نمایش پیدا است، انسان در اینجا مدام در معرض دید است و عده‌ای او را نگاه می‌کنند. همچنین این نمایش به از بین رفتن حریم خصوصی افراد نیز اشاره می‌کند که این معضل با بروز تکنولوژی‌های جدید روز به روز تشدید می‌شود.
وی افزود: مسائل اجتماعی یکی از دغدغه‌های اصلی من در تمامی کارهایم می‌باشد. در این متن نیز سعی داشتم، کم رنگ شدن روابط بین افراد، دور شدن انسان‌ها از هم، غرق شدن آنان در تکنولوژی‌های مدرن و تنهایی آدم‌ها را به تصویر بکشم. 
وی با بیان این‌که نشان دادن واقعیت‌ها، یکی از خصیصه‌های ذاتی تئاتر است، گفت: نویسندگان و کارگردانان تئاتر نمی‌توانند جهان را تغییر دهند؛ بلکه با تفسیر دغدغه‌های اصلی عموم یک جامعه، آن را در قالب هنر تئاتر به مخاطبان ارائه می‌دهند. در مجموع، ذات هنر بیان مسائل و دغدغه‌های روز جامعه است که مخاطبان با تماشای آن به آگاهی و بیداری می‌رسند.
ریاضی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در تئاتر شهر تبریز، اصلی‌ترین مشکل تئاتر را کمبود منابع مالی دانست و گفت: کارگردانان، طراحان خوش فکر و بازیگران خلاق زیادی در این زمینه وجود دارند که به دلیل نبود بودجه‌ی مالی و حمایت ارگان‌های فرهنگی و هنری نمی‌توانند موفقیت لازم را کسب کنند.
وی با تاکید بر ضرورت صنعتی شدن سینما گفت: مشکلات مذکور زمانی برطرف خواهند شد که تئاتر هم مثل سینما به صنف و صنعت تبدیل شود. در چنین حالتی مخاطبان استقبال می‌کنند.
ریاضی در پایان با اشاره به حضور قشر جدید هنرمندان و هنرجویان در تئاتر خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان و هنرجویان جدید در بدنه‌ی تئاتر شهر تبریز و وجود اخلاق گرایی، احترام به پیشکسوتان و حریم‌های یکدیگر آینده‌ی روشنی را برای تئاتر تبریز رقم می‌زند.
نمایش نگاهمان می‌کنند به نویسندگی "نغمه ثمینی"، کارگردانی "رامین ریاضی"، تهیه کنندگی "سعید طرزمی" و با بازی "حامد منافی"، "فاطمه حسینی"، "مرتضی میرزازاده"، "فرید ادهمی"، "ثنا پورسعیدی" و "فریبا سهرابی" 2 الی 15 آذر، ساعت 17:30 در تالار تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.