شهردار تبریز با تاکید به این‌که ما باید از مهندسان شهرسازی در تمامی حوزه‌ها کمک بگیریم، افزود: جامعه کنونی  ضرورت حضور شهرساز را درک کرده است؛ چرا که شهرسازان می‌توانند به شهرها نظم دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربیجان شرقی، ایرج شهین باهر در چهارمین همایش گرامیداشت روز جهانی شهرسازی،  با بیان این‌که امروزه با مشکلات شهری از جمله ترافیک، آلودگی و ... در تبریز مواجه هستیم، اظهارکرد: اگر موضوعات  شهرسازی در جایگاه اصلی خود قرار بگیرند بی شک شهری ایده آل خواهیم داشت تا مردم بدون استرس و با رفاه کامل زندگی کنند. 
شهردار تبریز با بیان این‌که تاثیر رشته‌ی شهرسازی در حوزه‌های دیگر نیز ملموس است، افزود: در بحث زلزله علاوه بر رشته‌ی عمران، رشته‌ی شهرسازی نیز تاثیرفراوانی دارد به عنوان مثال در زلزله وان که حدود شش ریشتر بود، تلفات جانی و مالی کمی به بار آمد و دلیل اصلی آن توجه به نحوه قرار گیری ساختمان‌ها و رشته‌ی شهرسازی بوده است. 
 وی با بیان این‌که در حال حاضر آذربایجان شرقی جزو اولین استان‌هایی است که دارای ضوابط و خدمات شهرسازی در شهر است، افزود: در حال حاضر افراد متخصص در حوزه‌ی شهرسازی در جایگاه خاص شهرسازان قرار گرفته‌اند. 
شهین‌باهر با تاکید بر این‌که امروز فرصت طلایی برای رشته شهرسازی ایجاد شده است، افزود: حضور بنده به عنوان شهردار فرصت و تهدیدی برای شهرسازان استان است؛ چرا که اگر دراین راستا موفق شوم بی شک رشته‌ی شهرسازی موفق می‌شود و بالعکس. بنابراین بنده از جنس شما هستم و باید در راستای حل مشکلات شهراهتمام جدی داشته باشیم.
وی افزود: از تمامی شهرسازان خواستار حضور در اتاق‌های فکری رشته‌ی شهرسازی هستم؛ چرا که در این جلسات شهرسازان می‌توانند نظرات خود را به ما منتقل کنند.
وی نقش ۳۳ هزار عضو نظام مهندسی ساختمان استان در لایه‌های تخصصی شهر را مهم دانست و گفت: معتقدم حضور متخصصان و مهندسان شهرسازی پشتوانه‌ای برای بنده جهت حل مسائل مختلف شهری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.