به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز دوشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز با وی افزود: مدیریت واحد شهری در دنیا اجرا می شود و این کار در کشور ما نیز باید از یک منطقه ای شروع شود که با پیگیری نمایندگان مجلس و دولت می توان آن را از تبریز شروع کرد.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت بالای 19 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه بهره برد، اظهارکرد: دولت نیز می تواند با ارایه لایحه در این مسیر گام بردارد.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ تعامل و همکاری بین دستگاه های اجرایی با شهرداری برای پیشبرد کارها، یادآوری کرد: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی با شهرداری وظیفه اصلی ما بوده و به عنوان اولویت پیگیری می شود.
خدابخش با بیان اینکه شهرداری از طریق سرمایه گذاری اداره می شود، ادامه داد: اعضای شورای اسلامی و شهرداری باید به دنبال جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های مهم عمرانی در تبریز باشند.
وی تکمیل قطار شهری تبریز را جزو اولویت های این شهر اعلام کرد و گفت: برای اجرای خط دوم آن با اعتبار 420 میلیون دلار باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد و تکمیل خط اول آن نیز پیگیری می شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات ماهانه با اعضای شورای اسلامی تبریز اظهارکرد: هر ماه می توان مشکلی از شهر را در این جلسات مطرح و نسبت به رفع آن تصمیم گیری کرد.
خدابخش با اشاره به ترکیب شورای اسلامی تبریز افزود: وجود نمایندگانی از اقشار و تفکرات مختلف با برخورداری از تجربه های متفاوت در این شورا بر غنای این نهاد مردمی افزوده است.
رئیس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: به دلیل نبود مدیریت واحد شهری یا مدیریت هماهنگی در شهر، بخشی نگری در اداره امور دستگاه ها حاکم بوده و انتظار می رود تدابیر لازم برای ایجاد این نوع مدیریت در شهر، اتخاذ شود.
شکور اکبرنژاد افزود: با ایجاد مدیریت واحد شهری انرژی دستگاه ها نه در جهت خنثی سازی همدیگر بلکه در جهت تقویت هم صرف می شود.
وی با اشاره به وجود حدود 13 هزار نفر نیرو و حقوق بگیر در شهرداری تبریز اظهارکرد: تامین منابع مالی شهرداری بطور عمده از محل تغییر کاربری، ماده 100 و فروش تراکم بوده و با وجود بدهکاری به بانک ها و پیمانکاران نمی تواند حق خودرا از بابت اجرای ارزش افزوده و جرایم دریافت کند.
شهردار تبریز نیز در این جلسه مستند و واقعی سازی اطلاعات شهرداری را از جمله برنامه های مدیریت جدید اعلام کرد و گفت: با تداوم هزینه 76 درصدی بودجه شهرداری در بخش جاری و 24 درصد در بخش عمرانی هیچ اتفاقی در این شهر روی نخواهد داد.
ایرج شهین باهر افزود: همیشه درآمد و پول مشکل گشا نبوده بلکه با برنامه ریزی، اتحاد و همکاری می توان بخش عمده ای از مشکلات را حل کرد.
وی بر ضرورت اجرای مدیریت واحد شهری تاکید و اظهارکرد: ایجاد مدیریت واحد شهری موجب کاستن از زمان و هزینه اجرای طرح ها می شود.
شهردار تبریز یادآوری کرد: نگاه دستگاه ها به شهرداری باید مثبت باشد زیرا تقابل بین دستگاه های اجرایی با شهرداری راهگشای حل مشکلات نیست.
شهین باهر ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی باید منافع شهر را مقدم بر سایر منافع بدانند و در اجرای طرح ها با شهرداری هماهنگ باشند.
تبریز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور در شمالغرب ایران واقع شده و مرکز استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.
این شهر، بزرگ‌ترین قطب اقتصادی منطقهٔ شمال‌غرب ایران و مناطق آذری‌نشین بوده و مرکز اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیاسی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود.
جمعی این کلانشهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ خورشیدی، ۱٬۵۵۸٬۶۹۳ نفر است.
خبرنگار.ع: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.