سیداحد یوزباشی روز دوشنبه به مناسبت تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی در هشتم آبان سال 1373 در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در این مدت 952 فقره پرونده به این اداره کل وارد شده که علاوه بر رسیدگی به همه این پرونده ها به 104 پرونده مانده از سال گذشته نیز در این حوزه رسیدگی شده است.
وی تعداد پرونده های ورودی طی 7 ماه اول سال گذشته به این اداره کل را 951 مورد اعلام و اظهار کرد: تعداد پرونده های ورودی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک مورد افزایش یافته است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی عمده کالاهای قاچاق را البسه، پوشاک، پارچه، لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد شوینده اعلام و یادآوری کرد: به طور میانگین میزان ارزش محکومیت هر پرونده قاچاق بیش از 303 میلیون ریال بوده است.
یوزباشی ادامه داد: این استان با توجه به قرار گرفتن در همجواری آذربایجان غربی و مسیر دسترسی به استان های مهم کشور با پدیده قاچاق کالا مواجه است و برای مبارزه به این پدیده و جلوگیری از آسیب های ناشی از آن بر بازار به این پرونده ها در اسرع وقت رسیدگی می شود.
وی گفت: در 7 ماه امسال 3 هزار و 869 فقره پرونده نیز در حوزه کالا و خدمات ( تخلفات صنفی) به تعزیرات حکومتی استان وارد شده که در نتیجه رسیدگی به آن ها 3 هزار و 860 پرونده مختومه شده و تعداد پرونده های ورودی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 20 تا 26 درصد کاهش یافته است.
وی میزان جریمه صادر شده برای این پرونده ها را بیش از 222 میلیارد و 565 میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، کم فروشی، تقلب، احتکار و عرضه خارج از شبکه از مصادیق تخلفات در حوزه بازار و اصناف است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در حوزه بهداشت، دارو و درمان نیز یک هزار و 375 فقره پرونده وارد تعزیرات حکومتی استان شده که برای آن ها بیش از 4 میلیارد و 160 میلیون ریال محکومیت صادر شده است.
یوزباشی افزود: در این حوزه تعداد پرونده های ورودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که در سال گذشته تعداد پرونده های ورودی 984 مورد بود.
وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما و اصناف و بازاریان بردن روزی حلال به سفره خانواده است، گفت: تولید کنندگان، عرضه کنندگان، بنک داران و اصناف نباید برای کسب درآمد سلامت مردم را به خطر بیاندازند و زندگی آن ها را دچار مشکل کنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی اولویت این اداره کل در سال جاری را نظارت و رسیدگی بیشتر در حوزه سلامت اعلام و اظهار کرد: سلامت مردم بیشتر از مسائل اقتصادی مردم را تهدید می کند بنابراین در حوزه خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی بیشتر تلاش خواهیم کرد.
یوزباشی از مردم خواست گزارش ها و تخلفات حوزه های قاچاق، کالا و خدمات و بهداشتی و درمانی را از طریق شماره تلفن 135 به ماموران این سازمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه در توصیه های دینی ما تقلب و کم فروشی نهی شده است، ادامه داد: با افرادی که به حق و حقوق مردم تجاوز و حق آن ها را پایمال می کنند بدون اغماض و چشم پوشی برخورد می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.