رئیس اتاق بازرگانی تبریز با این‌که مشارکت برای سرمایه گذاری در آذربایجان شرقی بسیار مناسب است، اظهار کرد: آذربایجان شرقی به دنبال پول نیست، بلکه به دنبال برقراری ارتباطات اقتصادی و جذب تکنولوژی‌های مدرن است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، صمد حسن زاده در نشست سفرای کشورهای آسیایی و اقیانوسیه با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهفته در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اقتصاد آذربایجان شرقی در کشور حرف اول را می‌زند، خوشبختانه فعالیت واحدهای تولیدی صنعتی استان بسیار چشمگیر است.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی قطب صنعت قطعه‌سازی در کشور است، ادامه داد:  آذربایجان شرقی در تولید قطعات خوردو بسیار موفق است؛ به طوری که قطعات خودرو  از این استان به سایر کشورها همچون اتریش، آلمان و استرالیا صادر می‌شود.
حسن زاده با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در تولید محصولات صنایع غذایی به خصوص خشکبار و آجیل نیز حرف اول را می‌زند، اظهار کرد:  این استان در زمینه‌ی داروسازی از پتانسیل‌های بسیار بالایی برخورد است که در این استان چهار کارخانه‌ی بزرگ داروسازی با دانش فنی روز فعالیت می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی اشاره به اینکه در رویداد «تبریز 2018» از 52  کشور اسلامی، وزراء و نمایندگان گردشگری کشورهای اسلامی برای حضور در همایش بزرگ جهانی دعوت خواهد شد، متذکر شد: امید است حضور سفرای کشورهای آسیایی و اقیانوسیه منجر به افزایش زمینه‌های همکاری اقتصاد و تجاری باشد.
وی با بیان اینکه تبریز در سال گذشته پایتخت صنعت فرش نیز معرفی شده است، یادآور شد: فرش دستبافت یکی از صنایع دستی و هنرهای بسیار ارزشمندی است که در تبریز کارگاه های بسیار بزرگی در این زمینه فعالیت می‌کند.
حسن زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران نیازمند نوسازی صنایع و استفاده از تکنولوزی‌های پیشرفه سایر کشورها است؛ بنابراین سفر سفرای کشورهای آسیایی و اقیانوسیه فرصت مناسبی برای آغاز توسعه و مبالات تجاری و اقتصادی است. 
گفتنی است: سفرای ژاپن، وینتام، چین، سری لانکا، تاجیکستان، افعانستان و فیلیپین و کارداران سفارتخانه های گرجستان و بروئنی در ایران به مدت دو رزو به تبریز سفر کردند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.