به گزارش ایرنا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری سه شنبه شب در یادواره شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی و شهید محسن حججی در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، افزود: برگزاری آئین های مربوط به بزرگداشت شهدا، یادواره ها، همایش ها و تکریم و تجلیل از مقام شهدا و خانواده های آنها امری ضروری است که باید اهداف مشخصی را دنبال کند.
وی اظهارکرد: شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم آل الله کاری جاودانه و زیبا انجام داده و برای همیشه در تاریخ یاد و نام خود را ماندگار ساختند، اما رسالت اصلی ما در شرایط کنونی بزرگداشت یاد آن ها و تلاش برای برگزاری یادواره های باشکوه است.
آیت الله حسینی بوشهری، تجدید بیعت و آشنائی با اهداف و آرمان های شهدا را از جمله اهداف مهم برگزاری یادواره ها بیان کرد و گفت: با عمل به چنین هدفی می توان آینده اسلام، انقلاب و نظام اسلامی را استوارتر از قبل تداوم بخشید.
وی ، نیاز جامعه به روحیه مقاومت و شهادت طلبی را از دیگر اهداف مهم برگزاری همایش های مربوط به شهدا دانست و اظهارکرد: دشمنان اسلام و انقلاب همواره در طول 38 سال پس از انقلاب به دنبال ایجاد انواع توطئه ها و دسیسه ها علیه جمهوری اسلامی بوده اند و همین روند در حال حاضر نیز ادامه دارد.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هنوز هم رئیس جمهوری آمریکا با زبان تهدید با ملت بزرگ ایران سخن می گوید و اعلام می کند تمامی گزینه ها روی میز است که بر همین اساس تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در جامعه بسیار مهم و اساسی است.
وی ، مهمترین هدف از برگزاری همایش های مربوط به بزرگداشت شهدا را انتقال فرهنگ زیبای ایثار و شهادت به نسل های جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت که نسل جدید به دلیل اینکه دوران دفاع مقدس را لمس نکرده اند، به شدت نیازمند آشنائی و تبیین این فرهنگ والای اسلامی نشات گرفته از قیام عاشورا هستند و در این زمینه همگان باید تلاش کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نسل جوان و جدید جمهوری اسلامی ایران که تحت شدیدترین حملات فرهنگی و تهدیدات نرم دنیای غرب قرار دارند باید بدانند که عزت، شرف و صلابت امروزی نظام اسلامی مدیون از جان گذشتگی ها و ایثار و شهادت جوانان دوران دفاع مقدس و خون های پاک شهدای مدافع حرم است.
آیت الله حسینی بوشهری، دوران هشت سال دفاع مقدس را برگ زرین و افتخار تاریخ ایران دانست و اظهارکرد: چون این دفاع به نام اسلام، قرآن و اهل بیت ( ع ) بود، وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این همایش با بیان اینکه شهید حججی سالار شهیدان مدافع حرم است، گفت: این شهید والا مقام با نثار خون خود در راه دفاع از حرم آل الله کل جهان اسلام و حتی چیروان سایر ادیان را تحت تاثیر قرار داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم افزود: امشب شب اعلام وفاداری مردم تبریز و آذربایجان با کاروان شهداست تا اعلام کنند پیروان راستین راه و رسم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم هستند.
وی به سخنان سخیف و تهدیدات رئیس جمهوری آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و با بیان اینکه این نوع تهدیدات هیچ گاه برای ملت بزرگ و آزاده ایران اسلامی اثرگذار نیست، اظهارکرد: این تهدیدات وحدت و انسجام ملی در میان مردم ایران را تقویت کرد.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: سخنان و رفتار احمقانه ترامپ علیه ملت و سپاه پاسداران نه تنها این نهاد انقلابی و خدوم را کم ارزش نکرد، بلکه محبوبیت آن را در میان آحاد ملت افزایش داد.
جانشین فرمانده سپاه عاشورا نیز در این همایش با بیان اینکه شهدای مدافع حرم و در راس آنها شهید حججی ملت ایران را در جهان سرافراز کرد، گفت: امروز اقشار مختلف مردم قدردان شهدای مدافع حرم هستند و بیشتر یادواره ها و همایش های مربوطه به صورت خودجوش، مردمی و توسط دانشگاهیان برگزار می شود.
سردار علی اصغر عباسقلی زاده افزود: انقلاب اسلامی با تاسی به فرهنگ و قیام عاشورائی امام حسنی (ع) شکل گرفت که به همین دلیل در طول سال های پس از انقلاب کینه توزی ها و دشمنی نظام سلطه با به وجود آوردن انواع بحران ها و تحریم ها روز به روز شدت گرفته است.
وی ، تبعیت از رهبری را شرط بقا و ثبات نطام اسلامی و زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و ادامه داد: امروز در بسیاری از موارد از جمله سبک زندگی، مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اگر مطیع مقام رهبری باشیم به موفقیت های بیشتری دست خواهیم یافت.
وی یادآوری کرد: اگر امروز شاهد مصیبت هایی در جهان اسلام هستیم بدون تردید ناشی از سرپیچی از دستورات ولایت است و اگر شهدای ما سر بریده می شود نشات گرفته از بی بصیرتی مسلمان است.
وی با اشاره به اینکه داعشی ها مسلمانان اهل تسنن و تشیع را می کشند، اضافه کرد: آن ها اعمال و رفتارهای یزیدی ها و خوارج را با نابود کردن مساجد نشان می دهند و دیانت آنها آمریکائی و صهیونیستی است.
به گزارش ایرنا، رونمائی از نماهنگ ' اسراء ' واگویه های دختر شهید مدافع حرم عباس عبداللهی و تجلیل از خانواده شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم آذربایجان شرقی از برنامه های جنبی همایش شهدای مدافع حرم بود.
خبرنگار ع : سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.