به گزارش ایرنا، مجید خدابخش عصر سه شنبه در نشست ستاد برنامه ریزی تبریز 2018 افزود: تصویب 760 میلیارد تومان بودجه کاری زمان بر است و نباید منتظر آن باشیم؛ همچنین در مصوبه هیئت وزیران نیز ردیف متفرقه ای برای تبریز 2018 در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه حوزه سخت افزاری زمان بر است و اغلب پروژه ها تا سال 2018 میلادی به اتمام نمی رسند، تاکید کرد: باید در حوزه نرم افزاری فعالیت‌ها را گسترش داد.
خدابخش با اشاره به ساخت مرکز همایش‌های بین المللی در شهرک خاوران تبریز گفت: تکمیل و بهره برداری این مرکز باید در اولویت پروژه های 2018 قرار گیرد و ضروری است بودجه تکمیل این مرکز را تامین کرد.
وی آمار سفر 450 هزار گردشگر خارجی در سال گذشته به استان را سفرهای انفرادی عنوان کرد و افزود: باید با تقویت تورهای گردشگری استان، سفر خارجی‌ها را به سمت تور گردانی سوق داد و ضروری است از پتانسیل تورگردان ها جهت همکاری بیشتر برای شناساندن و جذب گردشگران به تبریز در 2018 بهره مند شد.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبریز 2018 باید به موضوعی برجسته در دنیا تبدیل شود و ضروری است تمامی نهاد ها و سازمان ها تلاش کنند تا همایش‌های بین المللی در حوزه فعالیتی آنها در تبریز برگزار شود.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل اتاق بازرگانی و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: اگر بخش خصوصی برای 2018 فعالیت جدی نداشته باشد، این رویداد گردشگری نمی‌تواند نتیجه مثبتی در بر داشته باشد.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد:باید طرح های حمایتی برای تشویق تورگردان‌ها جهت جذب گردشگر در نظر گرفته شود.
وی همچنین بر لزوم باز بودن تمام وقت مساجد در سطح شهر تبریز تاکید کرد و گفت: در سال 2018 میلادی تبریز پایتخت گردشگران جهان اسلام خواهد بود و ضروری است درب مساجد ما به روی نمازگزاران باز باشد.
کلان شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده و ستادهای ملی و استانی این رویداد فرهنگی- گردشگری بین المللی تشکیل شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.