به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز چهارشنبه در همایش شوراهای اسلامی عجب شیر افزود: هم اکنون گردشگری و کشاورزی محورهای اصلی در ‌توسعه روستاهای این شهرستان بوده و دولت تدبیر و امید در تقویت زیرساخت های آن، گام های موثری برداشته است.
وی گردشگری را از ظرفیت های بکر روستاهای بخش های مرکزی و قلعه چای این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: با وجود 112 اثر تاریخی ثبت شده در این شهرستان، زمینه های مناسبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی و نیز اشتغال زایی در این بخش وجود دارد.
وی با بیان اینکه هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به بخش میراث فرهنگی این شهرستان اختصاص یافته است گفت: این میزان بودجه نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته و در حوزه گردشگری، آموزش و توسعه صنایع دستی، احیا، بازسازی و حفاظت و ساماندهی بناهای تاریخی این شهرستان هزینه می شود.
وی افزود: در گذشته برخی غفلت ها در زمینه توسعه و تکمیل زیر ساخت ها در مناطق روستایی شهرستان شده اما در دولت تدبیر و امید، بخشی از این کم توجهی ها جبران شده است.
وی با اشاره به نقش شوراهای اسلامی در توسعه و عمران روستایی ادامه داد: به منظور تولید ارزش افزوده در گردشگری روستاها، باید شوراها به عنوان نمایندگان مردم، بیش از پیش اهتمام کنند.
فرماندار عجب شیر گفت: در راستای توسعه زیرساخت های کشاورزی نیز در سال های اخیر در این شهرستان گام های موثری برای این منظور با بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری در جهت مصرف بهینه از منابع آبی برداشته شده است.
مراثی با اشاره به کمبود منابع آب های زیرزمینی در حوزه دریاچه ارومیه افزود: برداشت بی رویه از این منابع در این شهرستان با اجرای طرح های ویژه باید به حداقل ممکن رسیده و استفاده از منابع ذخیره شده در پشت سد قلعه چای و اصلاح روش های آبیاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.
در این همایش از کتاب ' تاریخ می نگارد' اثر حسن باقری از نویسندگان این شهرستان در زمینه روایت فاجعه تلخ روستای چنار رو نمایی شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غرب تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار: رستگار
7485/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.