سی‌ودومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان، از روز 16 مهرماه در سطح نیمه‌حرفه‌ای آغاز می‌شود و تا روز 21 مهرماه ادامه خواهد داشت.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، تا کنون پنج تیم داخلی "شهرداری تبریز"، "سپاهان اصفهان"، "پیشگامان کویر یزد"، "تیم ملی ایران"، "تیم ملی ارتش" و 10 تیم خارجی "ژاپن MATRIX POWER TAG "، "ژاپن KINAN "، "بحرین VIB BIKES "، "قزاقستان VINO ASTANA MOTORS "، "آلمان 0711 CYCLING "، "کویت CARTUCHO.ES "، "استرالیا DRAPAC "، "ژاپن BRIDGESTONE ANCHOR "، "هلند BABY DUMP " و "بلژیک TARTELLETO-ISOREX " آمادگی خود را برای حضور در این مسابقات اعلام کرده‌اند .
 
این دوره از مسابقات، در شش مرحله به مسافت 1010 کیلومتر در مسیر استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار خواهد شد.
 
مراسم افتتاحییه این دوره از تورنمنت، روز شنبه (15 مهر) از ساعت 16 الی 18 با حضور مسئولان استانی و کشوری و رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری کشور، در مجتمع فرهنگی ورزشی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد و شروع مسابقات نیز، روز یکشنبه از مقابل ساختمان شهرداری مرکز کلانشهر تبریز و خیابان منظریه به سمت ارومیه خواهد بود.
 
مرحله اول این دوره از رقابت‌ها روز یکشنبه (16 مهر) در مسیر تبریز به ارومیه و به مسافت حدود 141 کیلومتر برگزار خواهد شد.
 
در مرحله دوم این رقابت‌ها، رکابزنان، مسیر ارومیه به سمت منطقه آزاد ارس را به مسافت حدود 209 کیلومتر در روز دوشنبه (17 مهر) رکاب خواهند زد و مرحله سوم نیز، روز سه‌شنبه (18 مهر) در مسیر منطقه آزاد ارس به تبریز به مسافت 155 کیلومتر برگزار خواهد شد.
 
تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، روز چهارشنبه (19 مهر) مسیر تبریز به سرعین را به مسافت حدود 196 کیلومتر رکابزنی می‌کنند و روز پنجشنبه نیز مسیر برگشت به تبریز را در مسافت حدود 191 کیلومتر رکاب خواهند زد.

در نهایت، مرحله ششم و نهایی سی‌ودومین دوره رقابت‌های تور ایران – آذربایجان، روز جمعه (21 مهرماه) در تبریز و در مقابل لاله پارک به مسافت 114 کیلومتر برگزار خواهد شد.


بر اساس اعلام حبیب ستوده‌نژاد، معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، "پاول اسکرک" از لهستان) به عنوان نماینده اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری UCI ، "اروین کیست ماکر" از کشور هلند و "جمال‌الدین محمود" از مالزی، داوران بین المللی و رسمی UCI ، "آنتون مارنیوس فرهاگن"  از هلند، افسر کنترل دوپینگ، "اونفر چارت"  از آلمان، خبرنگار مجله رولور مگزین و "چاین ترول لاوورنت" و "ماودور سدریک"، نمایندگان شرکت ووتره کرس فرانسه (فتوفینش)، در این دوره از رقابت‌ها خواهند بود.
 
وی در خصوص همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی مربوطه، اظهار کرد: خوشبختانه در سه استان یاد شده، همه دستگاه‌های اجرایی در امر برگزاری و هماهنگی، همکاری لازم را در هرچه بهتر برگزار شدن این دوره از تور داشته‌اند که از این نهادها تشکر و قدردانی می‌کنم .
 
ستوده‌نژاد در مورد جوایز این مسابقات هم گفت: کل جوایزی که هم در بخش انفرادی و هم تیمی در نظر گرفته شده، 100   هزار دلار است .
 
وی به امکاناتی که روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در اختیار خبرنگاران و عکاسان قرار داده، اشاره کرد و افزود: بنا به مقتضیات داوری هم خودرو و هم موتورسیکلت در اختیار خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها، هماهنگ شده تا به پوشش خبری آنلاین و هر چه بهتر این مسابقات بپردازند .


ناصر هوشیار، دبیر هیأت دوچرخه‌سواری استان نیز گفت: با یک شرکت فرانسوی برای در اختیار گذاشتن خودروهای بدون راننده به تیم‌های حاضر در سی‌ودومین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان، قرارداد بسته‌ایم.
 
وی اظهار کرد: کمیته پشتیبانی و تدارکات تور، از نظر اسکان، تغذیه و خودروهای پشتیبانی، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و آماده برگزاری این تور هستیم .
 
وی خاطرنشان کرد: با یک شرکت فرانسوی قرارداد بسته‌ایم تا خودروهای یکدستی را در اختیار تیم‌ها قرار دهیم و طبق پیش‌بینی، قرار شده برای هر تیم، دو خودرو در نظر گرفته شود که یکی از آن‌ها بدون راننده خواهد بود و سرپرست و یا مربی هر تیم، همانند تورهای حرفه‌ای جهان، خودش آن را رانندگی می‌کند .
 
هوشیار افزود: علاوه بر این، خودروهای مختلف عوامل اجرایی، مسئولان، خبرنگاران، عکاسان و ... نیز برنامه‌ریزی شده و به صورت کامل، آماده برگزاری تور هستیم .
 
دبیر هیأت دوچرخه‌سواری آذربایجان شرقی تأکید کرد: با هتل‌های محل اسکان تیم‌ها و عوامل اجرایی مختلف نیز قرارداد بسته شده و همه تدارکات لازم برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر سی‌ودومین تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان، مهیاست. 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: تلاش می‌کنیم تور دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان را به سمت حرفه‌ای شدن ارتقا دهیم .
 
حسن استوار آذر در نشست هماهنگی سی و دومین دوره تور دوچرخه سواری ایران – آذربایجان گفت: بیش از سه دهه استمرار در برگزاری گردهمایی رکابزنان توانمند جهان در آذربایجان شرقی، بی‌شک نشانه ارج و اهمیتی است که مردمان این دیار برای ورزش و تندرستی قائل هستند .
 
وی افزود: بر این باوریم که برگزاری تورهای ورزشی و از جمله تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان در ایجاد شور و نشاط در میان ورزشکاران کشورهای مختلف مؤثر است و در سال‌های اخیر، ادامه این روند به عنوان پیام‌آور صلح و دوستی و تقویت‌کننده ارتباطات فرهنگی بین ملل مختلف نقش مؤثری ایفا کرده است .
 
استوار آذر در این نشست، از تلاش‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و دستگاه‌های اجرایی قدردانی کرد و خواستار آسیب شناسی بعد از برگزاری تور و ارزیابی دقیق شد.

 
پیام "داوید لاپارتین" رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری به تور سی‌ودومین دوره دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان
 
"بسیار خوشوقتم که این پیام را برای همه‌کسانی که سهمی در برگزاری تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) اعم از برگزارکنندگان، دوچرخه‌سواران، تماشاگران، شرکا و حامیان مالی؛ به رشته‌ی تحریر درمی‌آورم .
 
رقابت‌های قاره‌ای اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری از سال 2005 در تمامی قاره‌ها بنیان نهاده شده‌اند، فرصت رقابت را در یک سری مسابقات سطح بالا به دوچرخه‌سواران در منطقه‌ی خود می‌دهد. درآن‌واحد کشورهای میزبان به ویترینی از مقاصد مطلوب دوچرخه‌سواران تبدیل می‌شوند. و جمعیت محلی قادر به تماشای رقابت‌های مهیجی که نه‌تنها ستاره‌های آنان را بلکه سایر دوچرخه‌سواران و گروه‌ها را خارج از کشور جذب می‌کند .
 
تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) که امسال سی و دومین سالگرد خود را جشن می‌گیرد یکی از مسابقات مهم تقویم آسیایی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری تبدیل‌شده است. این مسابقه شش‌روزه که در تبریز آغاز و خاتمه خواهد یافت، همواره مسابقه‌ای سنگین بوده است. سپاس و تقدیر من به همه‌ی افراد درگیر در برگزاری تور تقدیم می‌شود. مایلم از فدراسیون دوچرخه‌سواری جمهوری اسلامی ایران و رئیس آن خسرو قمری به خاطر حمایت وی در طول سال و نه‌فقط در بخش جاده بلکه در تمامی رشته‌های ورزش دوچرخه‌سواری به‌طور ویژه نام ببرم .
 
ورزشکاران ایرانی در طول چهار سال گذشته برنده تور دوچرخه‌سواری ایران (آذربایجان) بوده‌اند؛ قادر میزبانی در سال‌های 2013 و 2014 و میر صمد پورسیدی در سال‌های 2015 و 2016 . بسیار جالب خواهد بود تا ببینیم که آیا فردی قادر به شکستن رکورد پیروزی پیاپی ایرانیان در تور سال 2017 خواهد بود."


پیام "مسعود سلطانی‌فر" وزیر ورزش و جوانان به تور سی‌ودومین دوره دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان
 
"امروز در حالی به پیشواز سی و دومین دوره رقابت های تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان می رویم که به لطف و فضل الهی، شاهد اعتلاء ، عزت و سربلندی ورزش و ورزشکار ایران در عرصه های بین المللی، جهانی و آسیایی هستیم. اینجانب با غرور و افتخار عرض می کنم پیروزی ها و موفقیت های فرزندان کشور در عرصه های معتبر ورزش و خلق حماسه های تاریخی ، حاصل تلاش و سختکوشی بندبند پیکر ورزش ایران اسلامی است که با صیانت و حراست از اخلاق و روح اصیل پهلوانی، در مقابله با سختی ها و محدودیت ها کمر خم نکرده ، مردانه اهتمام ورزیده و افتخار کسب می نمایند .
 
تبریز شهر اولین ها به ویژه خطه قهرمان پرور آذربایجان درآستانه رویداد مهم تبریز 2018 ( پایتخت گردشگری جهان اسلام ) بار دیگر میزبان یک رقابت مهم بین المللی است ؛ مسابقات دوچرخه سواری تور نیمه حرفه ای ایران – آذربایجان طی 31 دوره گذشته ، سال به سال بهتر و کیفی تر برگزار شده و از جمله عرصه های مناسب در جهت حرکت رو به رشد این رشته ورزشی در کشور محسوب می شود که زمینه ساز بسیاری از موفقیت های دوچرخه سواران ایران در میادین بین المللی نیز بوده است .
 
امیدوارم که همچون ادوار گذشته ، میهمانان عزیز حاضر و شرکت کنندگان در این مسابقات ، روزهای خوب و سرشار از نشاط و سلامتی را گذرانده و جدای از نتایج ، پیروزی یا شکست ، با خاطره ای خوش و تجارب ارزنده این رقابت را به پایان برده و برای آغاز دوره بعدی آن لحظه شماری کنند."


پیام "خسرو قمری" رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری به تور سی‌ودومین دوره دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان
 
"بسیار مسرور هستم که سی و دومین بار تور ایران- آذربایجان به عنوان یکی از تورهای ثابت و ماندگار قاره کهن بدون وقفه و دغدغه برگزار خواهد شد و دوچرخه سواران مطرح دنیا شانس حضور در یکی از کشورهای با تمدن 2هزار ساله را پیدا می کنند.این مهم میسر نخواهد شد مگر با همت و تلاش مجموعه ای کاردان و پرتلاش از مدیران و خادمان باتجربه ای که با هر زحمت و کوششی اجازه ندادند این تور بین المللی و مطرح متوقف شود.
 
تور دوچرخه‌سواری  ایران - آذربایجان یکی از تورهایی بوده که بنده چهار دوره سابقه رکاب زدن همراه با خاطرات خوب را تجربه کره ام. تور ایران - آذربایجان یکی از اتفاقات ارزشمند ورزش کشورمان است که از اوایل انقلاب تا به امروز و به برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقتدار همه ساله برگزار شده و در سطح آسیا از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.تور بین المللی آذربایجان حالا نیز می تواند بستری مناسب برای تبلیغ و ترویج مسائل فرهنگی و تاریخی ایران عزیزمان باشد.همانطور که می دانید این دوره در ایام سوگواری سالار شهیدان اسلام برگزار خواهد شد و این موضوع می تواند فرصت مغتنمی باشد برای آشنایی میهمانان خارجی با عقاید و سنت های باارزش ایران عزیزمان .
 
جا دارد از رییس پیشین اتحادیه جهانی آقای برایان کوکسن به خاطر ارسال پیام ویژه برای سی و دومین دوره تور ایران – آذربایجان تشکر ویژه داشته باشم و خرسندم از این بابت که جامعه بین المللی دوچرخه سواری امروز تور ایران را یکی از ماندگار ترین و با قدمت ترین تورهای حالا حاضر دنیا به حساب می آورند.امیدواریم این دوره نیز همچون سنوات گذشته به بهترین شکل ممکن در بالاترین سطح برگزار شود. نیاز است تمام تلاش ها را انجام دهیم تا این تور به صورت حرفه ای برگزار شود. از همه مسوولان ورزشی و غیرورزشی استانی برگزار کننده این تور تشکر و قدردانی می کنم و شک ندارم همانند همه ادوار گذشته امسال نیز مردم خونگرم آذری زبان مان میهمان نوازی خوبی خواهند داشت."

 
پیام "مجید خدابخش" استاندار آذربایجان شرقی به تور سی‌ودومین دوره دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان
 
"استمرار بیش از سه دهه گردهمایی رکاب زنان توانمند جهان در آذربایجان‌شرقی، نشانه ارج و اهمیتی است که مردمان این دیار کهن برای ورزش و تندرستی قائل هستند. اکنون سی و دومین دوره تور دوچرخه‌سواری آذربایجان با کوله‌باری از تجارب و خوشنامی در سطح جهانی، به تور نیمه حرفه‌ای 1-2 ارتقاء یافته است. این پیشرفت مهر تأئیدی بر اهمیت و جایگاه استان در برگزاری مسابقات ورزشی و بخصوص این مسابقه باسابقه است .
 
بی‌شک برگزاری سی و دومین تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان، در آستانه رویداد بزرگ تبریز 2018 ، برگ زرین دیگری بر کارنامه ورزش ایران و آذربایجان افزوه و پیام نشاط و سرزندگی را بین ورزشکاران و دوچرخه‌سواران به ارمغان خواهد آورد. اطمینان داریم به یاری خداوند متعال بار دیگر استان آذربایجان‌شرقی از این آزمون ارزشمند سربلند بیرون آمده و تبریز به عنوان شهر اولین‌ها همچنان خواهد درخشید .
 
تردیدی نیست برگزاری تورهای ورزشی و از جمله آنها تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان علاوه بر گسترش  پیام‌ صلح و دوستی و تقویت‌ ارتباطات فرهنگی بین دولتها و ملتها ، می تواند به عنوان عامل موثر در گسترش روابط اقتصادی استان با سایر کشورها عمل نموده ارزش افزوده چشمگیری را عاید اقتصاد کشور و استان آذربایجان شرقی نماید .
 
امید بسیار داریم مردم ورزش دوست ایران و به ویژه مردم تلاشگر آذربایجان‌شرقی ، مسئولان و دست اندرکاران این رویداد مهم ، دربرگزاری یکی از قدیمی‌ترین تورهای دوچرخه‌سواری آسیا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد. باشد تا از رهگذر موفقیت‌های فرزندان این کشور در عرصه‌های معتبر ورزشی، اعتماد به نفس ، عزت روزافزون، گسترش فرازهای اخلاقی ، تعمیق معنویت و بزرگ منشی را در کنار تندرستی و جسم سالم به ارمغان آوریم .
 
اینجانب ضمن عرض خیرمقدم خدمت کلیه میهمانان محترم، ورزشکاران عزیز داخلی و خارجی، مربیان ارجمند، مسئولین و همه ی دست‌اندرکاران برگزاری سی و دومین دوره تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران ـ آذربایجان، از درگاه خداوند متعال برای کلیه عزیزان حاضر در این تورنمنت بین‌المللی ، سلامتی آرزو دارم .
 
 امیدوارم این رویداد مهم ورزشی با شور و شکوه فراوان، شادی و نشاط ، و همراه با خاطرات خوش و به یادماندنی از استان زیبای آذربایجان‌شرقی به سرانجام رسد."


پیام "جمشید نظمی" رییس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی به تور سی‌ودومین دوره دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان
 
"آذربایجان شرقی همواره مهد آزادی و دیانت در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بوده است .
فرزندان خطه سهند و سبلان در دلاوری ها و ایثارگری ها، در میادین علمی و دفاع از سرزمین ایران اسلامی در تمام ادوار چون نگینی درخشیده اند.
 
بسیار خرسندیم که امسال سی و دومین دوره تور را در آستانه رویداد عظیم تبریز 2018 با الهام از پیام مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی – تولید و اشتغال برگزار می نمائیم . امید است این مناسبت عاملی برای ایجاد وحدت ، صمیمیت و همدلی ورزشکاران و زمینه ساز ارتقاء ارزش های والای انسانی و گسترش ورزش در ایران عزیزمان باشد .
 
برای کلیه میهمانان گرانقدر خاطره ای دلنشین و توفیق در کلیه مراحل زندگی را آرزومندم.
ضمن خوش آمدگویی به کلیه شرکت کنندگان در سی و دومین دوره تور بین المللی ایران – آذربایجان، از استانداران محترم و فرهیخته ، موسسین تور ، فرمانداران ، مجموعه نیروی انتظامی ، مدیران کل ورزش و جوانان استان ها، رؤسای ادارات شهرستانی و کلیه همکاران صدیق که در اجرای هر چه باشکوه تر این تور تلاش بی وقفه ای دارند تشکر می نمایم.
 
بدون شک این رویداد یکی از سالم ترین گردهمایی های اجتماعی است که پیام آور صلح ، نشاط و بهره¬مندی صحیح از مواهب طبیعت بین جوامع مختلف می باشد .
 
انشاءا... در سایه عنایت حق تعالی و همدلی و تلاش دست اندرکاران ، شاهد ارتقاء این رویداد بین المللی باشیم."
 
گفتنی است؛ پوستر رسمی این مسابقات به شکل زیر رونمایی شده است: 


گزارش از: فرشید رئوفی – خبرنگار ایسنا در آذربایجان شرقی Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.