نائب رئیس شورای اسلامی شهر سردرود بر نظارت بر ساخت و سازهای غیر قانونی در حاشیه این شهر تاکید کرد.
حمید بهلولی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با تاکید بر ساماندهی حاشیه نشینی در اطراف سردرود، گفت: در صورت وقوع زلزله و بحران، به این مناطق بیشترین آسیب وارد می‎شود و از طرفی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی این مناطق به داخل شهر نیز می‌رسد و از این رو باید تدابیری برای حل مشکل اندیشیده شود.
مرکز تجارت جهانی تابلو فرش در سردرود، فرصتی ارزشمند برای جذب گردشگر
وی احداث مرکز تجارت جهانی تابلو فرش در سردرود را فرصتی ارزشمند برای جذب گردشگر و برپایی نمایشگاه‌های تابلو فرش دانست و افزود: در نظر داریم که به مناسبت رویداد تبریز 2018 علاوه بر این مرکز، خیابان اصلی شهر را تبدیل به نمایشگاه وسیع تابلوفرش کنیم و به طور نمادین مقابل هر مغازه، تابلوفرشی قرار گیرد تا استقبال و خوش آمدگویی متفاوتی برای گردشگران و مهمانان ورودی به شهر باشد.
وی با اشاره به انتخاب سردرود به عنوان پایتخت تابلوفرش جهان، تاکید کرد: این هنر برای هزاران نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است و می‌توان گفت که با توجه به حس فعالیت اقتصادی در سردرود، فرد بیکار در شهر به ندرت دیده می‌شود.
بهلولی وجود پارک تاریخی و جنگلی مره خونی، باغات سرسبز و محصولات کشاورزی نظیر گوجه سبز، انگور، زرد آلو، گردو، سیب، هلو و گلابی و نیز وجود 22 چشمه از دیگر جاذبه‌های این شهر  عنوان کرد و بر استفاده از این پتانسیل بالای شهر تاکید کرد.
تشکیل تیم سرمایه‌گذاری در شورای پنجم
وی جذب سرمایه‌گذار و حمایت از آنان در بهبود فضای شهری و رونق رفت‌وآمد در آن را ضروری دانست و افزود: در شورای فعلی تیمی تخصصی برای سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شود که در ایجاد درآمد پایدار برای شهر و اشتغالزایی می‌تواند نقش اثرگذاری داشته باشد.
وی با اشاره به آغاز عملیات احداث مجمتمع تجاری صدف، گفت: وجود فرهنگسرا و مهمانسرا از نیازهای اساسی شهر است که ممکن است در طی چهار سال عملیات احداث آن‌ها به پایان نرسد و از طرفی ساماندهی رستوران‌ها و مراکز پذیرایی سردرود که امروزه شهرت جهانی دارند، خود جاذبه‌ای متفاوت است.
یعقوب فتح الله زاده، شهردار جدید سردرود
بهلولی در بخشی از سخنان خود از انتخاب یعقوب فتح الله زاده به عنوان شهردار منتخب شورای اسلامی دوره پنجم خبر داد که مراسم تودیع معارفه وی طی چند روزه آینده برگزار می‌شود.  
هیات مذهبی، مهم‌ترین مراکز خیریه 
وی با بیان اینکه هیات مذهبی می‌توانند مهم‌ترین مراکز خیریه نیز باشند، خاطر نشان کرد: بهتر است در هر هیات مذهبی گروه خیریه‌ای در نظر گرفته شود که نذورات نقدی و غیر نقدی مردم را دسته‌بندی کند و به طور هدفمند بین نیازمندان تقسیم کند و حتی با کمک‌های آنان می‌توان مدارس و مراکز فرهنگی برای جوانان شهر ساخت. 
وی با اشاره به اینکه افزایش آلاینده‌ها امان شهر را بریده است، افزود: نیروی انسانی سرمایه ارزشمند هر شهر است که باید به سلامت هوای تنفس شهروندان و محصولات غذایی مورد استفاده‌ی آنان توجه ویژه شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.