به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی گمرکات استان، علی اصغر عباس زاده گفت: در 6 ماهه نخست امسال 738 هزار و 824 تن کالا به ارزش 593 میلیون و 345 هزار و 133 دلار از مبادی گمرکی استان صادر شده که از نظر وزن رشد 28 درصدی را نشان می دهد.
وی عمده کالاهای صادره از استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده، میوه، راکتورهای هسته ای دیگ بخار و آبگرم ماشین آلات، وسایل مکانیکی، سوخت ها و روغن های معدنی، قند و شکر و شیرینی، فراورده های غلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، کاکائو و فروارده های آن، مصنوعاتی از چدن، آهن و فولاد اعلام کرد.
عباس زاده گفت: این کالاها و محصولات به 98 کشور دنیا از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، پاکستان، ایتالیا، بلغارستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.
وی همچنین گفت: در نیمه نخست امسال 254 هزار و 656 تن کالا به ارزش 525 میلیون و 551 هزار و 351 دلار از طریق مبادی گمرکی استان وارد کشور شده است.
عباس زاده اظهارکرد: واردات نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 11 درصد کاهش دارد و از نظر وزن تغییری نداشته است.
وی، عمده کالاهای وارد شده از طریق مبادی گمرکی استان را شامل وسایل مکانیکی، چوب و اشیای چوبی، زغال چوب، توتون و تنباکو، کاغذ و مقوا، دستگاه های برقی، گوشت و فراورده های خوراکی، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده، مصنوعات چدنی، آهنی و فولادی عنوان کرد.
وی اعلام کرد: این کالاها از 54 کشور مختلف دنیا از جمله ترکیه، آلمان، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا، گرجستان، سوئد، ژاپن، ارمنستان و کره جنوبی وارد کشور شده است.
عباس زاده با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست امسال بیش از 710 هزار مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده اند، افزود: نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 3 درصدی مسافران خروجی و افزایش 3 درصدی مسافران ورودی اتفاق افتاده است.
وی درآمدهای وصولی گمرکات استان در نیمه اول امسال را افزون بر 2 هزار و 261 میلیارد و 957 میلیون و 501 هزار و 605 ریال اعلام کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش نشان می دهد.
آذربایجان شرقی دارای سه اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا و سه واحد گمرکی درمراغه، خداآفرین و نوردوز و همچنین سه دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.