حسین نجاتی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در سال حدود 5 واحد تولیدی و صادراتی استان به عنوان واحد نمونه ملی و ممتاز کشور و 20 واحد نیز به عنوان صادرکننده برتر استانی معرفی می شود که برای این واحدها امکان بهره مندی از این مشوق ها فراهم است.
وی یادآوری کرد: با توجه به سابقه دیرینه استان در امر تجارت و بازرگانی، تمامی صادرکنندگان می توانند با برخورداری از شرایط لازم برای بهره مندی از مشوق های یاد شده از این تسهیلات استفاده کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: این مصوبه در 12 شهریور امسال در راستای حمایت از تولید کنندگان و ارایه بسته حمایتی به آن ها از سوی دولت تصویب شده است.
نجاتی ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده از سوی بانک توسعه صادرات، امسال واحدهای تولیدی استان حدود 160 فقره به ارزش 30 میلیارد ریال از یارانه سود تسهیلات استفاده کرده اند.
وی گفت: در بسته حمایتی دولت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ 11 درصد پیش بینی شده و بانک های توسعه صادرات، کشاورزی و توسعه تعاون طرف قرارداد و عاملیت با صندوق توسعه ملی را دارد و تسهیلات به صورت ارزی و ریالی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: برای بهره مندی صادرکنندگان از جوایز صادراتی سهمیه ای برای استان ها در نظر گرفته نشده به طوری که هر صادر کننده ای که یک میلیون دلار صادرات تا پایان سال 96 داشته باشد، می تواند از این جوایز بهره مند شود.
نجاتی افزود: حضور در نمایشگاه ها، ثبت برند و هزینه های حمل و نقل به عنوان مشوق صادراتی در این بسته در نظر گرفته شده است.
وی یادآوری کرد: در سال جاری یک هزار میلیارد ریال یارانه سود برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده و بانک توسعه صادرات برای ارایه این تسهیلات اعلام آمادگی کرده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: صادرکنندگان از هر بانکی تسهیلات دریافت کنند، می توانند اسناد و مدارک را به بانک توسعه صادرات ارائه دهند و پنج تا شش درصد یارانه برای کاهش سود دریافت کنند.
نجاتی برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با ساز و کار و فرآیند جذب اعتبارات از صندوق ملی توسعه برای بانک های استان را در جهت پذیرش مطلوب پرونده متقاضیان ضروری دانست.
در آذربایجان شرقی حدود 4 هزار و 400 واحد تولیدی در زمینه های مختلف فعال بوده و بر اساس آمار گمرک استان بیش از 178 هزار و 710 تن کالا به ارزش 4860 میلیارد ریال در سه ماهه نخست امسال صادر شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.