به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه آزاد، سید جواد انگجی با اشاره به وجود 35 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در آذربایجان شرقی افزود: حدود 71 هزار و 391 دانشجو در مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی در واحد ها و مراکز دانشگاهی استان در حال تحصیل هستند.
وی اظهار کرد: حدود 160 مرکز آموزش عالی در استان وجود دارد و 35 درصد از کل دانشجویان استان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند.
انگجی با اشاره به آمار رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: دو هزار و 615 رشته مقطع با گرایش های مختلف در واحد های دانشگاهی استان دایر است که 835 رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی است.
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تعداد اعضای هیات علمی شاغل در استان را یک هزار و 922 هیات علمی رسمی و حدود دو هزار هیات علمی مدعو (حق التدریس) اعلام کرد و افزود: نسبت استاد به دانشجو، یک هیات علمی به ازای 129 دانشجو است اما این نسبت در دانشگاه آزاد اسلامی استان یک هیأت علمی به ازای 26 دانشجو می باشد.
وی به احداث و بهره برداری بیش از 40 هزار متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی در دو سال اخیر در واحد های دانشگاهی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: به رغم انقباض مالی، ناچار از ادامه یا شروع و اتمام بعضی پروژه های عمرانی مهم بودیم.
انگجی، تکمیل بیمارستان امام سجاد (ع) آزمایشگاه کلینیک دامپزشکی، بازسازی و تکمیل ساختمان دانشکده دندان پزشکی در واحد تبریز، باشگاه فرهنگی و ورزشی در واحد مراغه، افتتاح ساختمان آموزشی 60 کلاسه و ساختمان خوابگاه برادران، بوفه مرکزی دانشجویان و یادمان شهدای گمنام در واحد اهر، احداث و بهره برداری مجتمع پرورش ماهی در واحد سراب، اتمام سردر واحد مرند و احداث پروژه پارکینگ سرپوشیده را از جمله کارهای عمرانی برشمرد.
وی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی را برخوردار از پتانسیل بالای علمی دانست و گفت: وجود 854 آزمایشگاه تخصصی، 100 سایت کامپیوتر، 43 کتابخانه با 820 هزار جلد کتاب، 140 انجمن علمی دانشجویی، 14 مرکز تحقیقاتی و مرکز رشد به همراه سه شرکت دانش بنیان، 110 اختراع به ثبت رسیده، انجام دو هزار و 200 طرح پژوهشی و اجرای یک هزار و 871 طرح در حال اجرا و هشت هزار و 657 عنوان مقاله چاپ شده هستند.
انگجی خاطر نشان کرد: طی دوسال اخیر 130 همایش ملی، منطقه‌ای و بین المللی و 482 نشست علمی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد و تیم روباتیک ایلخچی در آلمان و ژاپن دو مقام سومی و همچنین به همراه تیم رباتیک واحد تبریز در مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در سال جاری مقام اول را کسب کردند.
وی یادآوری کرد: با درخشش 120 تن از دانشجویان علوم پزشکی واحد تبریز در آزمون دستیاری طی سه سال اخیر و درخشش 4 تن از دانشجویان علوم پزشکی در المپیاد وزارت بهداشت در سالجاری بخشی دیگر از توانمندیهای علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.
انگجی به اقدامات پژوهشی واحد تبریز اشاره کرد و افزود: استخراج اطلاعات مجلات 234 گروه علمی مختلف طی سال های 2015 و 2016 از پایگاه تامسون رویترز و محاسبه شاخص های مورد استفاده در ارتقای اعضای هیأت علمی و تشویق مقالات و همچنین شناسایی و معرفی فهرست وب سایت‌های جعلی و مجلات علمی بی اعتبار و اعلام آن به دفتر گسترش علم و علم‌سنجی سازمان مرکزی از جمله کارهای مهمی است که در واحد تبریز و حوزه پژوهش انجام می‌شود.
وی از خانواده زنده‌یاد دکتر حسن محمدخانلو بخاطر اهدای سه هزار و 300 جلد کتاب به کتابخانه واحد تبریز تقدیر کرد و گفت: در سال جاری بیش از 20 هزار جلد کتاب و تمدید اشتراک 205 مجله علمی داخلی برای کتابخانه واحد تبریز انجام گرفت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به تألیف 639 مقاله ISI WOS توسط اساتید این دانشگاه طی سه سال اخیر اظهار کرد: میزان ارجاع به این مقالات در کل سه هزار و 973 مورد بود و در همین مدت 263 عنوان مقاله علمی و پژوهشی و 26 عنوان کتاب توسط اساتید واحد تبریز تألیف و منتشر شده است.
انگجی همچنین از پرداخت وام توسط صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان خبر داد و گفت: برای سه هزار و 906 نفر از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در قالب تسهیلات بعد از فراغت از تحصیل، میان مدت و وام وزارت علوم مبلغ 88 میلیارد و 487 میلیون ریال وام پرداخت شده است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.