به گزارش ایرنا، حسین مهری روز چهارشنبه در آئین رونمایی از سه طرح شرکت پست در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در زمان حاضر برای جستجوی یک مکان در کشورمان از جستجوگر گوگل مپ استفاده می کنیم و برای امکان استفاده از اطلاعات داخلی هم ماهانه چند هزار دلار می پردازیم، اجرای طرح هایی همچون GNAF ( یکسان سازی نشانی ) و سیماک( سامانه یکسان سازی مدیریت اطلاعات مکانی ) را در تجمیع امکان اشتراک گذاری اطلاعات موثر دانست.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما چندین نهاد و ارگان با صرف هزینه های زیاد اقدام به تولید نقشه کرده است، گفت: جی نف از طریق ژئوکد کردن مکان ها( تخصیص طول و عرض جغرافیایی) استاندارد سازی نشانی ها را هدف قرار داده است.
وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات کشور ما نبود اطلاعات است، گفت: طرح یکسان سازی نشانی ها در راستای سالم سازی اداری از فساد جلوگیری می کند.
مهری با اعلام اینکه 52 میلیون و 500 هزار رکود مکان برای این طرح تعریف شده است، گفت: این طرح تاکنون در 5 شهر بزرگ کشور اجرایی شده است و عملیات پیاده سازی آن در تبریز هم شروع شده است .
وی با بیان اینکه درصدد آماده کردن نرم افزاری هستیم که باید این خدمت را ارائه کند، اضافه کرد: به این ترتیب نیازی به استفاده از گوگل مپ یا دیگر جستجوگرهای بیگانه نخواهیم داشت.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شعار امسال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تعیین شده است، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر 78 درصد اشتغال در دنیا در بخش خدمات است و برای سال 2045 سهم 93 درصدی هدف گذاری شده است.
مهری این جهت گیری جهانی را نشانه ظرفیت موجود در این بخش دانست و گفت: با توجه به اینکه با راه اندازی سه نرم افزار و اپلیکیشن پستی با سرمایه گذاری کمتر از یک کارخانه 5 هزار فرصت شغلی در استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است، اظهار کرد: اهمیت توجه به این بخش بیشتر مشخص می شود.
وی با اشاره به رونمایی از طرح خدمات موتوری اینترنتی با عنوان 'پستمن' و طرح خدمات ویژه شهروندی با عنوان ' خوش ' در تبریز گفت: شهروندان نیازمند خدمات در دسترس هستند و تا در هر زمان و مکانی بتوانند استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه خدمات نوین پست این امکان را فراهم می کند، خاطرنشان کرد: از طریق سامانه خوش ارائه 140 نوع خدمت پیش بینی شده است.
مهری با بیان اینکه امروز اداره کشور نیازمند استفاده از ابزارهای جدید است، گفت: کشور را نمی توان به شیوه سنتی اداره کرد.
به گزارش ایرنا، امروز سه طرح پستی شامل طرح سیماک( سامانه یکسان سازی مدیریت اطلاعات املاک)، اپلیکیشن خدمات پیک موتوری اینترنتی با عنوان پستمن و طرح خدمات ویژه شهروندی ( خوش ) با مجموع سرمایه گذاری 190 میلیارد ریال با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در تبریز رونمایی شد.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.