رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی از وجود جمعیت 12 هزار نفری دانشجویان این دانشگاه در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرزان قالیچی در نشست خبری با اصحاب رسانه و همزمان با ربع قرن فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: این دانشگاه در سال 71 و با هدف بسترسازی برای اعتلای دانش و کاربرد پژوهش، ارتقای شاخص‌های کاربردی در جامعه و ایجاد توانایی جهت انتقال تکنولوژی نوین ایجاد شد.
وی افزود: به منظور تحقق اهداف این مرکز نیاز به همکاری دستگاه های دولتی ذی ربط و بخش خصوصی است.
وی با اشاره به افزایش کمی پذیرش دانشجو در دولت نهم و دهم گفت: پذیرش بیش از حد دانشجو در این مراکز و افزایش مراکز جامع علمی کاربردی در این دوره، سبب افزایش افراد باسواد بی دانش شد.

قالیچی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه نسل سومی به شمار می آید، تاکید کرد: پژوهش و آموزش در زمره ی وظایف دانشگاه های نسل اول و دوم قرار داشته و مراکز علمی کاربردی وظیفه ی کاربردی کردن آموخته ها را بر عهده دارند.
وی افزود: اولین مرکز جامع علمی کاربردی پس از تهران در تبریز و در حیطه های صنعت، هنر، تجارت و خدمات احداث شد و در حال حاضر 1700 مدرس در مراکز مختلف استان در حال تدریس هستند.
وی گفت: 315 کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان وجود دارد که 171 رشته در مقطع کاردانی، 140 رشته در مقطع کارشناسی و چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارند. همچنین تعداد دانش آموختگان این مرکز از بدو تاسیس تا کنون بالغ بر 55 هزار نفر است.
قالیچی با اشاره به دیدگاه نادرست خانواده ها نسبت به تحصیل فرزندان خود در دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: این دیدگاه باید تغییر یابد، زیرا تعداد زیادی از دانشجویان در مشاغل غیرمرتبط با رشته ی تحصیلی مشغول بوده و یا بیکار هستند و مهارت آموزی توسط مراکز علمی کاربردی می‌تواند روحیه ی کارآفرینی را در جوانان و دانشجویان تقویت کند.
وی عنوان کرد: کسب آموزش‌های عملی و دوره های کارورزی بیش از 70 درصد آموزش ها را در مراکز جامع علمی کاربردی شامل می شود و حدود 920 رشته محل در مراکز سرتاسر کشور مبتنی بر نیاز وجود دارد و برخی رشته ها نیز به صورت پودمانی هستند که در صورت اشباع شدن، آن رشته قابلیت حذف شدن دارد.
وی با بیان اینکه در طی سال گذشته حدود 200 مرکز جامع علمی کاربردی در کشور تعطیل شده است، گفت: از این تعداد دو مرکز در تبریز و یک مرکز در مراغه تعطیل شده است و پالایش مدرسان مرکز نیز از مهر ماه سال جاری آغاز خواهد شد.
قالیچی از برگزاری جشنواره ی ملی فضای مجازی توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خبر داد و گفت: این جشنواره با توجه به اهمیت مقابله با هجمه ی فرهنگی در فضای مجازی و آسیب شناسی آن در مهر ماه سال جاری برگزار می شود و آثار ارسالی به دبیرخانه ی جشنواره تحت داوری هستند و نتایج آن نیمه ی اول شهریور اعلام می شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.