مرکز روزانه اوتیسم رشد تبریز با هدف ارائه ی خدمات درمانی متنوع برای کودکان اوتیسم و به عنوان پایگاه دائمی غربالگری کودکان اوتیسم افتتاح شد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح "مرکز روزانه اوتیسم رشد تبریز" با بیان اینکه همزمان با هفته ی دولت 43 مرکز خدمات تخصصی در استان افتتاح می شود، اظهار کرد: مراکز خدمات تخصصی با فعالیت افراد متخصص راه اندازی می شوند و ارتقای سطح خدمات تخصصی از لحاظ کیفی و کمی در این مراکز از اهداف اصلی سازمان بهزیستی است.
محسن ارشد زاده، از راه اندازی دو مرکز میان راهی و موقت کودکان اوتیسم در تبریز خبر داد و گفت: در طی دو ماه آتی مجوز های لازم برای راه اندازی این مراکز صادر می شود و والدین کودکان اوتیسم می توانند با سپردن کودکان خود به این مراکز در طول روز فعالیت های روزانه ی خود را انجام دهند.
 
وی افزود: هر خانواده در طول روز می تواند حدود دو الی 10 ساعت کودک اوتیسمی خود را به این مراکز سپرده و با خیال آسوده به فعالیت های روزانه ی خود بپردازد.
 
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه طرح غربالگری کودکان اوتیسم به طور اینترنتی و آنلاین انجام می شود، افزود:خانواده هایی که به رفتارهای کودکان خود مشکوک هستند می توانند به سایت اینترنتی غربالگری مراجعه کرده و پس از انجام تست توسط سایت نتیجه ی غربالگری کودکان خود را دریافت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع، اقدامات آموزشی و توانبخشی زود هنگام کودکان اوتیسمی از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: می توان با تشخیص زود هنگام بیماری اوتیسم از پیشرفت این بیماری با ارائه ی خدمات آموزشی به کودکان جلوگیری کرد.
 
موسس مرکز اوتیسم رشد تبریز در مراسم افتتاح "مرکز روزانه اوتیسم رشد تبریز" اظهار کرد: این مرکز از مراکز تخصصی سازمان بهزیستی است که با توجه به علائم اختلالات اوتیسمی، روش های متنوع درمانی برای کودکان اوتیسمی ارائه می شود.
 
احد پاکدل با بیان اینکه مرکز اوتیسم رشد تبریز دارای 240 متر فضای آموزشی برای کودکان اوتیسمی است، گفت: در این مرکز خدماتی از قبیل کار درمانی، گفتار درمانی، روانشناسی، هنر درمانی و بازی درمانی به 53 کودک اوتیسم ارائه می شود و علاوه بر آن این مرکز به عنوان پایگاه دائمی تشخیص و غربالگری کودکان اوتیسم در رده ی سنی 2 تا 5 سال است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.