سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی از گسترش همکاری‌های مرکز درمان ناباروری و تحقیقات سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و پژوهشگاه رویان خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی در جلسه مشترک مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان با اعضای پژوهشگاه رویان در خصوص زمینه همکاری‌های این دو مرکز، گفت: اجرای پروژه‌های مشارکتی ژنتیکی و درمان ناباروری، همکاری‌های علمی و تبادلات دانشجو از جمله برنامه‌هایی است که زمینه توسعه علمی ژنتیک و درمان ناباروری را فراهم می‌کند.
 
وی با تاکید بر اهمیت مشاوره ژنتیک، خاطر نشان کرد: این نوع مشاوره به دلیل اینکه به طور هدفمند مسیر درمان را مشخص می‌کند، بسیار کارساز است و نتایج خوبی را برای بیماران و پزشکان به دنبال دارد.
 
عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی بالای مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان، بیان کرد: این مرکز از لحاظ فعالیت‌های ژنتیکی و قسمت‌های درمانی و تحقیقاتی در سطح بالایی قرار دارد و از گسترش همکاری‌ها با این مرکز در روزهای آینده خرسندیم.
 
پروانه افشاریان در بخشی از سخنان خود از برگزاری کنگره ژنتیک در تولید مثل با همکاری مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی و شرکت بن یاخته‌های رویان به میزبانی تبریز خبر داد.
 
این گزارش اضافه می‌کند، مرکز خدمات تخصصی درمان ناباروری و تحقیقات سلول های بنیادی با هدف رفع خلا‌های موجود در حوزه‌ی درمان ناباروری، کمک به زوج‌های نابارور منطقه شمال غرب کشور و کاهش هزینه‌های رفت و آمد به شهرهای مرکزی و پایتخت،به طور رسمی از فروردین ماه سال 1390 افتتاح شده‌است و متخصصان زبده در زمینه‌ی زنان، زایمان، اورولوژی و ژنتیک در آن فعالیت دارند.
 
پژوهشگاه رویان، فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و نیز درمانی خود را در قالب پژوهشکده‌‌ی زیست شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی رویان، پژوهشکده زیست شناسی و طب تولید مثل رویان و پژوهشکده زیست فناوری  و نیز دو مرکز خدمات تخصصی (مرکز درمان ناباروری و مرکز سلول درمانی) با راهبرد از علم تا کاربرد انجام می‌دهد.
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.