معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: پیشرفت مجموعه‌ی بهداشت تبریز نتیجه‌ی نوآوری  در این مجموعه است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر علی اکبر سیاری در نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در تبریز، اظهار کرد: شهامت و جسارت نوآوری، کار گروهی از ویژگی‌هایی است که مجموعه‌ی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز را از سایرین متمایز می کند. 
وی افزود: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، دانشگاه علوم پزشکی تبریز پیشرو بود و پیشینه‌ی تجربی و کارشناسان خوب از ویژگی‌های دیگر این مجموعه است. 
وی افزود: فعال شدن خدمات شهری و کامل بودن دسترسی یکی از دغدغه‌های اصلی پیشکسوتان بهداشت است و همچنین برنامه داشتن برای بیماری‌های غیرواگیر که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر به شمار می‌آیند نیز از برنامه‌هایی هستند که محقق شده‌اند.
وی عنوان کرد: پرونده‌ی الکترونیکی سلامت ابزار خوب برای مدیریت بهتر سلامتی بود که محقق شد و مشکلات مجموعه‌ی بهداشت کاملاً قابل درک بوده و به زودی خبرهای مسرت بخشی در راستای حل مشکلات این مجموعه به گوش خواهد رسید.
سیاری بیان کرد: روسای شبکه‌های بهداشت باید از عملکرد خود تحلیل داشته باشند و وضع موجود را مدیریت کرده و در راستای بهبود عملکرد گام بردارند.
وی گفت: سیستمی شدن این مجموعه سبب می‌شود تا نتیجه‌ی بهتری از عملکرد شبکه های بهداشت در سراسر کشور داشته باشیم و روسا باید در اسرع وقت تشکیل پرونده داده و وضعیت بیماری‌ها را در منطقه‌ی خود مشخص کنند.
وی تاکید کرد: پوشش خدمتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به دانشگاه‌های شهید بهشتی، قم، ایران، تهران و اصفهان بهتر است. ولی این عملکرد متوسط استان را نشان می‌دهد که باید تلاش بیشتری کرد.
سیاری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، طلاق و اعتیاد، کارشناس بهداشت روان و کارشناس تغذیه به این سیستم اضافه شده است و نظارت و آموزش مدیران نیز از دیگر اقداماتی است که باید انجام گیرد.
گفتنی است، نشست معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مرکز مدیریت سلامت تبریز و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.