به گزارش ایرنا، برگزاری رقابت های کشوری که جشنواره زیبائی اسب اصیل ایران در مراغه یکی از آنها بود می تواند علاوه بر ایجاد شور و نشاط برای توسعه ورزش قهرمانی، به معرفی بیشتر شهرستان و جذب گردشگر در راستای رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بیانجامد.
برخورداری از زیرساخت های مناسب جغرافیایی، استعدادهای ورزشی و طبیعت زیبا و گردشگری منطقه مراغه،این شهرستان را در یک سال اخیر به محلی مناسب برای برگزاری مسابقات کشوری و حتی اردوهای آمادگی برای تیم های ملی در رشته های مختلف تبدیل کرده است.
با وجود برگزاری برخی مسابقات مهم کشوری، عدم هماهنگی ها در نحوه برگزاری، اطلاع رسانی ضعیف و عدم پاسخگویی مسئولان اجرایی موجب کمرنگ شدن انعکاس اخبار این مسابقات شده است.
اطلاع رسانی و پوشش خبری مناسب به عنوان ابزاری مهم در راستای معرفی رشته های مختلف ورزشی به ویژه در مسابقات قهرمانی کشوری بوده لیکن در برخی از این رقابت ها، عدم توجه به این امر به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار، به عادتی نامناسب و غیرحرفه ای تبدیل شده است.
در نخستین دوره جشنواره اسب اصیل ایران، به عنوان سرآغازی مهم برای توسعه ورزش سوارکاری در این شهرستان، با وجود صرف هزینه های بسیار برای برگزاری هرچه بهتر و تاثیرگذاری بیشتر، عدم توجه به پوشش خبری و بازتاب رسانه ای آن مشهود تر از همیشه بود.
این جشنواره ورزشی که به مدت سه روز به میزبانی مراغه برگزار شد، با وجود انتظار ورزش دوستان و شهروندان برای بهره مندی از اخبار این رویداد ورزشی، با کمترین میزان رضایت مندی از نحوه برگزاری و هماهنگی ها همراه بود.
عدم ایجاد مکان مناسب برای استقرار خبرنگاران و رسانه ها برای پوشش خبری، تصویر برداری و مهم تر از آن برخورد نه چندان مناسب مسئولان و انتظامات برگزار کننده با رسانه ها در این رویداد ورزشی، برگزاری این مسابقات را تحت الشعاع قرار داد.
با وجود گذشت یک روز از پایان رقابت ها، نتایج این جشنواره با بی مهری و کم توجهی مسئولان اجرایی این رویداد ورزشی تاکنون منتشر یا ارائه نشده است.
ارائه آمار متناقض از سوی مسئولان و متولیان برگزاری این گونه مسابقات ورزشی به عنوان آسیبی جدی در پیش روی اطلاع رسانی ورزشی، علاوه بر ایجاد شبهه در افکار عمومی ورزش دوستان و ورزشی نویسان رسانه ها، موجب ایجد جو عدم اعتماد و القای عدم هماهنگی بین هیات های ورزشی و مسئولان امر ورزش خواهد شد.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه در این مورد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برگزاری این جشنواره کشوری با هدف معرفی ظرفیت های ورزشی و معرفی استعدادها و جاذبه های این شهرستان برگزار شده و رفع برخی کاستی ها به عنوان امری اجتناب ناپذیر در برگزاری این رویدادهای ورزشی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مهدی نوائی افزود: وجود برخی محدودیت ها در تردد به ویژه برای رسانه ها و خبرنگاران و ایجاد جایگاه ویژه برای پوشش خبری این رویداد ورزشی با توجه به محل برگزاری آن، برخی مشکلات را برای این قشر ایجاد کرده بود که امید است با هماهنگی مسئولان اجرایی این نقایص رفع شود.
وی اضافه کرد: با توجه به لزوم تسریع در توسعه ورزش این شهرستان، برخی از کاستی های موجود در اجرای رویدادهای ورزشی، با هماهنگی های بیشتر توسط مسئولان برگزار کننده مسابقات و هیات های ورزشی رفع و موجب ایجاد زمینه مناسب برای اطلاع رسانی بهتر و شفاف تر در این زمینه خواهد شد.
با توجه به تاکید مسئولان و متولیان ورزشی بر ایجاد هماهنگی، همراهی و ایجاد زمینه های مناسب برای اطلاع رسانی در رویدادهای ورزشی، مسئولان اجرایی مسابقات و رقابت های ورزشی می توانند با تعامل و پاسخگویی مناسب به رسانه ها، در توسعه فرهنگی و رشد ورزشی جامعه تاثیرگذاری بهتر و مناسب تری داشته باشند.
به گزارش ایرنا، جشنواره زیبایی اسب اصیل ایران با حضور 91 راس اسب از 12 استان کشور از چهارم تا ششم مرداد در باشگاه سوارکاری پادگان ایلخی نزاجا در مراغه برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
گزارش از: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.