به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر برای اولین بار در سمت وزیر ورزش در تبریز حضور می یابد تا تبریز را مهیای برگزاری رویدادهای مهمی ورزشی تبریز 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام کند.
پس از تشکیل ستاد ملی تبریز 2018 و ابلاغ تصویب‌ نامه هیئت وزیران در این خصوص از سوی معاون اول رییس جمهوری به دستگاه‌های اجرایی، ستاد تبریز 2018 در محل وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است.
با تشکیل این ستاد، جلسات هماهنگی با حضور وزیر، مدیران ستادی وزارت ورزش و جوانان و روسای 50 فدراسیون ورزشی کشور و ستاد استانی تبریز 2018 به ریاست اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی تشکیل می شود تا تبریز در سال 1397 میزبان رقابت های متعدد ورزشی باشد.
تبریز 2018 بهترین فرصت برای بهره‌مندی از کلیه پتانسیل ها و معرفی جاذبه‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در این شهر، در حوزه‌هایی چون گردشگری، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به‌ویژه توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی و در رأس آنها توجه به توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای است.
انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 رویداد مهمی است که در صورت بهره برداری درست می تواند به سکوی پرتابی برای صنعت گردشگری ورزشی کشورمان تبدیل شود.
وزیر ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به تبریز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و تشکل مردم نهاد و هیات های ورزشی دیدار خواهند کرد.
سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان همچنین از مجموعه استادیوم 70 هزار نفری یادگار امام (ره) تبریز و استخر شیرجه قهرمانی میرداماد تبریز بازدید خواهد کرد.
در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که دی ماه سال 1394 در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر برگزار شد، شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.
انتخاب شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی از سال 2015 و به پیشنهاد سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری کشورهای اسلامی کلید خورد.
خبرنگار: آب بسته ** انتشار: رستگار
9853/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.