به گزارش ایرنا، زاهد محمودی روز پنج شنبه در اولین نشست خود با منتخبین شورای اسلامی دوره پنجم شهرهای این شهرستان اظهار کرد: گسترش هماهنگی و همفکری بیشتر با شوراهای جدید بریا بهبود سطح خدمات رسانی به مردم از اهداف اصلی این نشست هاست.
وی افزود: هماهنگی و تعامل یک اصل مهم و تعیین کننده در صحت و سلامت تصمیمات است و در این میان همراهی شورای شهر با فرمانداری از ضروریات مهم تلقی می شود.
فرماندار جلفا با تشریح برخی آیین نامه ها و قوانین و مقررات شوراهای اسلامی ، گفت: آشنایی کامل با وظایف شورا در چارچوب قانون موجب خواهد شد امور در مسیر صحیح و قانونی خود پیش برود و مانع رخ دادن اختلاف و اتلاف وقت شورا و فرماندار خواهد شد.
وی یکی از ضعف های بزرگ شوراهای اسلامی دوره های قبلی را آگاهی کم و ضعیف آنان نسبت به شرح وظایف خود دانست و تاکید کرد: این موضوع مهم باید بطور جدی در دستور کار اعضای منتخب جدید قرار گیرد.
فرماندار جلفا گفت: هدف اصلی تشکیل شورا با توجه به فرامین قرآن کریم استفاده از جایگاه مهم مشورت و همفکری است.
محمودی خاطرنشان کرد: مشورت موجب خواهد شد ضریب خطا و اشتباه به حداقل ممکن برسد و در مقابل سلامت و صحت تصمیمات و اجرای برنامه ها ارتقاء یابد و این امر زمینه خدمت به مردم را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان برخی از مشکلات و اختلافات عینی شوراهای اسلامی افزود: رد یا تصویب مصوبات شورای شهر باید از قبل با تعامل میان شورای شهر و فرمانداری بررسی و سپس به مرحله تصویب و اجرا برسد که متاسفانه در دوره قبل به این اصل تعامل و همفکری با فرمانداری توجه نشد و مشکلاتی به دنبال داشت.
محمودی اظهار کرد: تأکید بر تعامل به معنای دخالت در امور شورای شهر نیست، بلکه این تعامل تنها برای رفع بهتر مشکلات، کاهش اختلافات و انتخاب بهترین گزینه ها می باشد.
وی افزود: اعضای شورای شهر باید ابتدای امر تعامل سازنده ایی با یکدیگر داشته باشد و سپس بر حمایت از مصوبات شورای شهر، یک صدا و همراه، مردم را برای اجرای بهتر مصوبات همکار و همفکر خود نمایند.
فرماندار جلفا با اشاره به اینکه چهار چوب قوانین باید رعایت شود، اظهار کرد: اگر این مهم فراموش شود، بدون شک مصوبات توسط فرمانداری رد خواهد شد و این موضوع نباید به معنای مخالفت فرمانداری با شورا تصور شود.
محمودی در عین حال در نظر گرفتن رویکرد و برنامه های دولت در تصمیم گیری ها را به نفع شورای اسلامی و مردم دانست و گفت: مردم انتظاری جز تلاش برای توسعه و آبادانی شهر و همراهی با دولت در نیل به اهداف عالیه نظام از شوراها ندارند.
در پایان این نشست، برخی از اعضای منتخب شورای شهرهای جلفا، هادیشهر و سیه رود به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و بر اصل تعامل و همفکری با مدیریت شهرستان، مدیریت شهرداری و کسب مشاوره و همفکری با مردم تاکید کردند.
ضرورت تعامل مدیران دستگاههای اجرایی با منتخبین مردم، حمایت همه جانبه از شوراها از سوی مدیریت عالی شهرستان، اختصاص منابع مالی برای شورای اسلامی شهرستان، فراهم شدن بسترهای لازم برای مصوبات شوراها از مباحثی بود که در این نشست پیرامون آنها بحث شد.
شهرستان جلفا با 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 132 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
خبرنگار: مقصود هوشمند**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7222/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.