به گزارش خبرآنلاین، ابوالفضل سهل‌آبادی عصر چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز صنعت و معدن در هتل کایا با بیان اینکه امروز با آرام شدن اوضاع سوریه، فرصت خوبی برای حضور در پروژه های ساخت و ساز در این کشور بوجود آمده است گفت: امیدواریم بدین ترتیب بخش صنعت و تجارت را فعال و معرفی کنیم.

سهل آبادی گفت: فعالیت در این بخش ظرفیت های بسیاری دارد اما برای استفاده از امکانات سوریه نباید مانند آسیای میانه و افغانستان و عراق از دست دهیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود از سوریه، خاطرنشان کرد: به نخست وزیر سوریه گفتم وقتی در شرایط جنگی کنار شما بودیم در دوران صلح و سازندگی نباید ما را کنار بگذارید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: دنبال این هستیم که یک‌هزار و ۸۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای سوریه را پر از کالاهای ایرانی کنیم و برندهای استان آذربایجان‌شرقی، نباید این فرصت را از دست بدهند.

سهل آبادی اظهار داشت: دولت یازدهم به هیأت منصفه‌ای راه پیدا کرد که اعضای آن حق‌شناس‌ترین و توانمندترین هیأت منصفه‌های دنیاست و پرونده دولت را مردم ایران قضاوت می‌کنند.

وی افزود: به لطف خدا اتفاقاتی که در دولت یازدهم پیش آمد تماما مثبت بود ولی بخشی از توقعات قانونی ما به عنوان فعالان بخش خصوصی عملیاتی نشده است.

سهل‌آبادی تصریح کرد: اگر شما واقعا ما را به عنوان رزمندگان جبهه اقتصادی می‌دانید با ما هم مثل رزمندگان جبهه نظامی برخورد کنید؛ ما در دولت دوازدهم دنبال تسهیلات دولت نیستیم و حتی می‌خواهیم بگوییم وزارت صنعت را به ما اجاره دهید و ما طوری اداره می‌کنیم که وزارت اقتصاد هم آسیبی نبیند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از دولت در رابطه با نرخ ارز هنوز به قوت خود باقی است، افزود: چرا در کشورما باید نسبت به کالای قاچاق اینگونه گرفتار شود؛ بارها گفته‌ایم تولیدکنندگان نمی‌گویند مالیات نمی‌دهیم ولی می‌گویند طریقه وصول مالیات در بخش ارزش افزوده مشکلات زیادی به بار آورده و شما باید به راهکارهای پیشنهادی ما توجه کنید.

این فعال اقتصادی اذعان داشت: تولیدکنندکان کالاهای خود را در طولانی مدت به فروش می‌رسانند و انصاف نیست که هر سه ماه یک بار برای تسویه حسابی که یک سال بعد چک آن را می‌گیریم مراجعه کنیم و جریمه‌های سنگین دهیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران متذکر شد: آقایان پشت تریبون‌ها با افتخار می‌گویند ما جرایم را می‌بخشیم، اگر قبول دارید تولید می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد، حرکت‌هایی که ما نیاز داریم را قانونمند کنید.

سهل‌آبادی در عین حال خاطرنشان کرد: مجلس به تصویب رساند که ۳۰ درصد حاصل از درآمد هدفمندی یارانه‌ها به تولید برسد؛ چند سال از این اتفاق گذشته و ما ریالی دریافت نکردیم و تازه افتخار می‌کنید که جریمه‌های ما را بخشیدید؛ آیا انصاف است ما پول نگرفته را در بخش ارزش‌افزوده در فوریت سه ماه پرداخت کنیم و اگر نتوانستیم جریمه دهیم؟

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 700153
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.