به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز دوشنبه در دیدار مدیران مالیاتی استان با وی افزود: در رابطه با مالیات متاسفانه نزدیک به 100 سال است که تبلیغ غلط شده است و در تمام محافل و مجالس کلمه مالیات در افکار و فرهنگ عمومی مردم به عنوان پول زور تعریف شده است.
وی ادامه داد: این تعبیر اشتباه حتی در بین افراد تحصیل کرده، متدین و آگاه به مسایل نیز به چشم می خورد و دست اندرکاران امور مالیاتی باید نسبت به تغییر این فرهنگ تلاش کنند.
جبارزاده اظهار کرد: در تمام دنیا کسانی که به اقتصاد سالم اعتقاد دارند می دانند که مالیات سالم ترین روش اداره کشور است، برای اینکه مالیات از محلی تحقق می یابد که درآمد رخ داشته باشد و این درآمد به دنبال رونق اقتصادی، تولید و اشتغال تحقق می یابد.
وی ادامه داد: تولید و اشتغال خواسته چندین ساله ای است که امسال مقام معظم رهبری از آن به عنوان شعار سال نام برده اند و نتیجه تولید و اشتغال اقتصاد سالم و اداره کشور به وسیله دریافت مالیات است.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: اگر بخواهیم کشور از طریق مالیات اداره شود باید کسانی که مالیات پرداخت می کنند رصد شوند، زیرا که در فعالیت تمامی مودیان مالیاتی اعم از خدماتی، کشاورزی، صنعتی و مشاغل شریک هستیم و باید هوای هم را نگه داشته و اوضاع و احوال هم را به خوبی درک کنیم.
وی با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به فکر مالیات دهندگان است، گفت: در سال 1392 ک به استان آمدیم سهم اعتبارات بخش کشاورزی از کل اعتبارات استان به چهار درصد کاهش یافته بود.
جبارزاده اظهار کرد: وقتی نفت به 120 دلار به فروش می رسید مسئولان احساس نمی کردند که باید به بخش کشاورزی و تولیدی توجه کنند بطوری که در این شهر در حدود دو هزار واحد تولیدی از گردونه تولید خارج شده بود و هیچ مسئولی توجه نداشت.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید سهم اداره کشور و سهم مالیات در بودجه کل کشور هر سال در حال افزایش است یعنی از درآمدهای نفتی کاهش می یابد و دولت به سمتی حرکت می کند که اداره کشور را همانند کشورهای مترقی دنیا با مالیات اداره کند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: در چهار سال گذشته در استان به بخش خصوصی اطمینان دادیم که در کنار آنها برای رفع مشکلاتشان قرار داریم و خود را شریک مشکلات آنها می دانیم.
وی با تاکید بر اینکه با تمام توان در کنار تولید و مودیان مالیاتی استان قرار داریم، ادامه داد: در این استان مالیات از کسی که درآمد و سود واقعی دارد گرفته می شود و در جلسات مختلف بارها بر این موضوع تاکید کرده ایم کسی که درآمد واقعی نداشته باشد از او مالیات دریافت نخواهد شد.
جبارزاده گفت: امروز از همه مودیان مالیاتی بر خلاف گذشته که استانداری را برای تعطیلی بازار تهدید می کردند، خبرهای خوب شنیده می شود و بجای انتقاد و تهدید به تعطیلی برای تقدیر و تشکر به استانداری می آیند.
وی خاطرنشان کرد: از زحمات مدیران و دست اندرکاران امور مالیاتی استان که توانسته اند نگاه منفی به امور مالیاتی را تغییر دهند، تقدیر و تشکر می کنم.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: هر واحد تولیدی و هر مودی مالیاتی که احساس می کنید وضعیت آن در شرایط مطلوب نیست، آن را به ما اطلاع دهند تا به موقع در کنار واحد تولیدی قرار گیریم تا رونق یافته و درآمد آن افزایش یابد.
وی با اشاره به بودجه مالیاتی استان اظهار کرد: در قبال بودجه ای که می دهیم در عمل دو برابر و شاید بیش از آن برای بحث های عمرانی و جاری استان از منابع ملی دریافت می شود.
جبارزاده با تقدیر و تشکر از الکترونیکی کردن خدمات امور مالیاتی استان، اضافه کرد: مقدمات این کار فراهم شده و آماده ایم برای تکمیل، به روز کردن و هرآنچه که نیاز است که مودیان به صورت راحت و بدون مراجعه به ادارات مالیات کارهای خود را انجام دهند، حمایت کنیم.
وی همچنین از عملکرد اداره کل اقتصاد و دارایی استان تقدیر کرد و گفت: حمایت های خوبی جهت جذب سرمایه گذار توسط مدیرکل اقتصاد و دارایی استان صورت گرفته و مجموعه در کنار سرمایه گذاران قرار دارند.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی جزو اهداف ماست و قدم های خوبی در استان برداشته شده ولی گاه موانع غیرطبیعی در مقابل آن ایجاد می شود که مربوط به استان نیست.
وی ادامه داد: اگر این موانع ایجاد نمی شد بیش از سه میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری تحقق می یافت ولی متاسفانه نگاه سیستم های مرکزی نسبت به مقوله سرمایه گذار سخت گیرانه است.
جبارزاده گفت: برای اینکه شغل ایجاد شود باید سرمایه گذاری انجام شود و باور دارم که جذب سرمایه گذار در دولت دوازدهم تسهیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رتبه دوم کشوری در جذب سرمایه گذار در کشور را داریم، گفت: باید قدرت جذب سرمایه گذاری در استان بیش از این باشد و رتبه نخست را از آن خود کنیم.
وی تاکید کرد: به کسانی که ناآگاهانه و یا مغرضانه اعلام می کنند که چون مالیات افزایش یافته، فشار بر مودیان مالیاتی نیز افزایش خواهد یافت، با صراحت اعلام می کنیم که از هیچ کس بدون تحقق درآمد مالیات دریافت نخواهد شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.