نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر ضرورت تقویت ایمنی بازار این شهرستان گفت: اقدام‌های آتش نشانی تبریز در این زمینه کارساز و ارزشمند بوده و تداوم این اقدام ها ضروری است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در مراسم اعطای درجه آتش نشانی به نیروهای جدید آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز افزود: شهروندان باید در بحث پیشگیری و آموزش موارد آتش سوزی هر لحظه فعال و آماده باشند.
 
وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت ورود خودروهای آتش‌نشانی به داخل بازار تاریخی، تمهیدات آتش‌نشانی تبریز در خصوص توزیع برخی امکانات و تجهیزات ایمنی در مسیر بازار تبریز ارزشمند بوده و در مواقع بحرانی بسیار کارساز است.
 
امام جمعه تبریز یادآوری کرد: در سایر محیط ‌های خطرساز مانند ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، محیط‌ های صنعتی و واحدهای تجاری نیز کپسول‌های آتش‌نشانی نصب شده که این امر در صورت آموزش و آمادگی شهروندان در کاهش خسارت ها و خطرات نقش مهمی دارد.
 
حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم با بیان این‌که آتش‌نشانان جان خود را برای رفاه و آرامش شهروندان، به خطر می‌اندازند، ادامه داد: نمونه این رشادت‌ها در حادثه پلاسکوی تهران بارز بوده که موجب شد شماری از آتش‌نشانان به مقام رفیع شهادت نایل شوند.  
وی گفت: آتش‌نشانان مانند رزمندگان جبهه جنگ در حساس‌ترین مواقع بحرانی وارد عمل می‌شوند بنابراین مسئولان شهر باید قدردان تلاش‌های آنان باشند.
 
امام‌جمعه تبریز اظهار کرد: فعالیت‌های آتش‌نشانی هر یک به نوعی کمک به شهروندان و خدمت به دین خدا بوده و به طور قطع اجر معنوی آن محفوظ است.
 
حجت الاسلام آل هاشم از تلاش‌های تیپ 121 نیروی زمینی ارتش که مسئولیت آماده‌سازی نیروهای جدید ورود آتش نشانی را بر عهده گرفته بود، قدردانی کرد و افزود: همکاری ارتش و شهرداری با حمایت شورای اسلامی شهر، موجب شده است که جوانان با انگیزه در قالب نیروهای جدید وارد آتش‌نشانی تبریز شوند.
 
شهردار تبریز نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۲۰ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح این شهر گفت: با تکمیل و تجهیز سه ایستگاه آتش‌نشانی زیرساخت‌های ایمنی تبریز تقویت می شود.
 
صادق نجفی افزود: افزایش تعداد ایستگاه‌های تبریز به ۲۳ مورد موجب توزیع خدمات ایمنی به این شهر و پیرامون آن و سرعت بخشی در زمان حضور تیم‌های آتش‌نشانی می شود.
 
وی با بیان این‌که طبق برآوردهای انجام شده تبریز پس از تهران، دومین شهر بلند مرتبه ‌ساز کشور است، یادآوری کرد: در سال های اخیر، بودجه‌های زیادی صرف خرید تجهیزات ویژه امداد در ساختمان‌‌های مرتفع شده که نردبان‌های ۵۴ متری از آن‌ جمله است.
 
شهردار تبریز اظهار کرد: در طراحی و تدوین بودجه سالانه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، در بخش‌های مختلف زیرساخت‌ها، تجهیزات، آموزش و مباحث رفاهی، هر ‌سال به سمت نوسازی تجهیزات و تامین قطعات به روز حرکت شده است.
نجفی ادامه داد: ایثار آتش‌نشانان، پشتیبان آرامش شهر بوده بنابراین مبالغ تزریقی در این بخش هزینه نبوده بلکه باید تا رسیدن به کمترین تلفات و سوانح، از رویکردهای ایمنی و آتش‌نشانی حمایت کرد.
 
وی گفت: آتش‌نشانان تبریزی در جریان سیل اخیر آذرشهر و عجب‌شیر، با حضور تیم‌های غواصی، نقش کارساز در مدیریت بحران سیل داشتند که این امر از تنوع نیازهای آموزشی ایمنی و بحران در مدیریت شهری حکایت دارد.
 
شهردار تبریز با قدردانی از همکاری تیپ ۱۲۱ تکاور نزاجا به خاطر همکاری در ارائه برخی آموزش‌ها و مهارت‌های انفرادی به نیروهای جدید آتش‌نشانی یادآوری کرد: این همکاری، نشان‌دهنده گستردگی ظرفیت‌های ارتش در همکاری عملیاتی با مدیریت شهری است.
 
در این مراسم به چهار نفر از آتش نشانان جدید ورود به نمایندگی از پرسنل جدید درجه آتش نشان اعطا شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.