نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: امروز مهم ترین مشکل جامعه ما در عرصه اقتصادی و فرهنگی است و جهاددانشگاهی با فعالیت‌هایی که در این حوزه دارد می‌تواند موثر و اثرگذار باشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در دیدار با جمعی از جهادگران دانشگاهی استان، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با جهادگران  با اشاره به مشکلات موجود در جامعه اظهار کرد: دشمنان انقلاب  و نظام جمهوری اسلامی اگر چه تهدیداتی را به شکل نظامی  نسبت به ما دارند اما با توجه به تجربه‌ای که در طول جنگ 8ساله دفاع مقدس دارند از برخورد سخت افزاری و سخت با نظام پرهیز می کنند و جرات نمی کنند از این طریق با نظام جمهوری اسلامی برخورد نمایند، لذا از طریق جنگ نرم به سراغ ما آمده اند.

وی ادامه داد: در جنگ سخت دشمن مقابل شما مشخص است و مقابله با آن آسان است اما در جنگ نرم بدون سروصدا تمام اقشار مردم،  خانواده‌ها و جوانان در معرض تهدیدات جنگ نرم دشمن قرار دارند؛ لذا باید مسئولین و متولیان فرهنگی دقت بیشتری در این عرصه ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، در ادامه با اشاره به موقعیت شناسی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث جنگ نرم افزود: مقام معظم رهبری به صورت هوشمندانه نزدیک 25 سال است که موضوع جنگ نرم دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی را در قالب گفتمان‌های متفاوت از جمله تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ متذکر شده است و این وظیفه ما و همه دستگاه‌های فرهنگی است که در مقابل این تهدیدات آماده باشیم.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای مقابله با تهدیدات جنگ نرم کافی نبوده افزود: ارگان‌ها و سازمان‌های فرهنگی باید هماهنگی صددرصدی برای مقابله با برنامه ریزی‌های دشمن برای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم داشته باشند. تلاش‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه وجود دارد اما کافی نیست؛ لازم است تمام دستگاه های فرهنگی کشور تمام تلاش خود را برای مقابله با این تهدیدات به کار گیرند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه باید شورای فرهنگ عمومی استان بیش از پیش فعال باشد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی استان باید نسبت به فعال تر کردن دستگاه‌های فرهنگی استان و آماده تر ساختن این دستگاه‌ها در مقابل هرگونه تهدیدات جنگ نرم دشمن تلاش بیشتری نسبت به گذشته داتشه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ترویج  مد و مدگرایی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده و سرنوشت خود، تضعیف نظام جمهوری اسلامی و نظام ولایی، بدبین کردن جوانان نسبت به مسئولین نظام، ترویج موادمخدر، ترویج فساد و فحشا و سست کردن عقاید جوانان از جمله مهم ترین برنامه‌های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است؛ لذا برنامه‌های فرهنگی مدون و به روز برای مقابله با این تهدیدات باید شکل گیرد تا بتوانیم در مقابل این تهدیدات آماده باشیم چرا که در این زمینه برنامه‌های سنتی در عرصه فرهنگی  جوابگو نبوده و نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به گزارش رئیس جهاددانشگاهی استان و فعالیت‌های این نهاد در استان افزود: جهاددانشگاهی باید در این عرصه نیز در کنار سایر دستگاه‌های متولی فرهنگی فعال شده و نسبت به گذشته بیشتر تلاش نماید.

حجت‌الاسلام آل هاشم، در ادامه این دیدار با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه افزود: در زمینه مسائل و مشکلات اقتصادی هم از طریق مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می‌توان با سوق دادن سمت و سوی تحقیقات دانشجویان و اساتید به سمت مسائل اقتصادی این مشکلات را مرتفع ساخت به شرطی که امکان و شرایط استفاده از نتایج این تحقیقات در جامعه فراهم شود؛ نه اینکه تحقیقات دانشگاهی در آرشیو کتابخانه ها خاک بخورند.

امام جمعه تبریز، افزود: امروز اقتصاد یکی از مهم ترین مشکل جامعه ما است، مسئله‌ای که مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در نام گذاری سال‌ها با عناوین مختلف نسبت به این مسئله اقتصادی و اقتصاد مقاومتی حساسیت نشان داده‌اند.

وی افزود: در این زمینه با تقویت تولید ملی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی همچنین گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، مردمی کردن اقتصاد و پرهیز از اقتصاد دولتی، جلوگیری از اسراف در مصرف و خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی می توان قدم های موثری را برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و خروج از مشکلات اقتصادی برداشت.

حجت‌الاسلام آل هاشم، در خاتمه اظهار کرد: جهاددانشگاهی در کنار سایر فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، رسانه‌ای و غیره دارد می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز فعال شده و اقدامات موثری داشته باشد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.