به گزارش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز شنبه در حاشیه بازدید از روند لایروبی و پاکسازی رودخانه های صوفی چای و قوبی چای اعلام کرد: برای باقی مانده مسیر رودخانه ها امسال نیز 2 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی منزل مسکونی در حریم و بستر این رودخانه ها بصورت غیر مجاز احداث شده اند، گفت: از این تعداد 8 واحد مسکونی در بستر رودخانه ها باقی مانده است که پرونده قضایی تشکیل و به محض صدور حکم این اماکن تخریب و رودخانه ها پاکسازی خواهند شد.
وی با انتقاد از مدیران ادارات خدمات رسان به علت واگذاری خدماتی از جمله انشعاب آب، برق، گاز و تلفن به این واحدها، اظهارکرد: به دلیل عدم نظارت شهرداری این اماکن بدون دریافت مجوز ساخت احداث شده و واگذاری خدمات نیز باعث ایجاد حق در ساکنان آن ها شده است.
فرج اللهی از رودخانه های صوفی چای و قوبی چای به عنوان مهم ترین رود خانه های استان آذربایجان شرقی نام برد و گفت: این رودخانه ها دارای 85 هزار هکتار اراضی پایاب هستند که نقش عمده ای در رونق کشاورزی منطقه دارند.
فرماندار بناب بر بازگشایی کامل و هرچه سریع تر رودخانه های صوفی چای و قوبی چای بناب از وجود اماکن احداثی غیرمجاز در حریم و بستر تأکید کرد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
آزادسازی حریم رودخانه های آذربایجان شرقی در راستای طرح نجات دریاچه ارومیه و به منظور تسریع در انتقال آب رودخانه های منتهی به این دریاچه اجرا می شود.
تنظیم کننده: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.