به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ارائه آموزش و افزایش آگاهی والدین از طریق برگزاری همایش، کلاس های آموزشی و مشاوره در مدارس، مساجد و شبکه بهداشت و درمان، در پیشگیری از گرایش فرزندان به مواد مخدر نقش موثری دارد.
وی تاکید کرد: همچنین در سطح کلان نیز با همکاری و مشارکت تمام دستگاهها فعالیت های منسجم و گروهی در راستای مبارزه با این پدیده شوم اجرا شود.
تقویمی، ناهنجاری دانش آموزی را مقدم بر تمام گرفتاری ها دانست و گفت: در حوزه سلامت و تحصیل، مدارسی که با نشاط و شادی موازی با موازین دینی و اسلامی اداره و برنامه های با نشاط برگزارمی کنند، میزان ناهنجاری های دانش آموزی در مقایسه با سایر مدارس بیش از 50 درصد کاهش می یابد.
وی دو علت اصلی اعتیاد را بیکاری و استفاده تفننی از مواد مخدر اعلام کرد و افزود: با آگاهی دادن به اجتماع و ایجاد فرهنگ مبارزه اجتماعی با مواد مخدر می توان حداقل میزان معتادان را کاهش داد.
فرماندار هریس، نبود شادی و شور اجتماعی را عامل ناامیدی و بی انگیزگی جوانان دانست و گفت: برخی جوانان برای لحظه ای خوشی به ویلا ها و جاهای خلوت پناه می برند و متاسفانه اکثر بزهکارهای اجتماعی از این گریزها و دوری از جامعه سرچشمه می گیرد.
رئیس شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان هریس، ضعف بعد دینی اشخاص و نبود قدرت کافی در برابر برخورد با مشکلات اجتماعی را عامل مهم دیگری در گرایش جوانان به مواد مخدر اعلام و افزود: تنها راه نجات و عبور از این سیلاب های مخرب، شناخت خداوند و اعتقاد به آن و تکیه بر عقلانیت است.
وی خاطر نشان کرد: با استفاده از روحانیون و ظرفیت مجالس ماه مبارک رمضان و نیز استفاده از کارشناسان امر در این زمینه می توان با چنین وسوسه هایی از اعتیاد به موادمخدر اجتناب کرد .
فرماندار هریس همچنین از کشف و ضبط 8 کیلو گرم هروئین و 13 کیلوگرم تریاک و دستگیری تعدادی از خرده فروشان مواد در سه ماهه اول امسال خبر داد و افزود: در این راستا 5 نفر فروشنده عمده به همراه 3 دستگاه وسیله نقلیه که قصد حمل به شهرستان های همجوار را داشتند در محورهای مواصلاتی شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
وی توجه بیشتر به مناطق پر خطر، ایجاد سالن ورزشی چندمنظوره و ایجاد شغل پایدار در زمینه های کشاورزی و دامپروری، ایجاد پاسگاه انتظامی در سه راهی شیخ رجب را از ضروریات پیشگیری و مقابله با این معضل در این منطقه اعلام کرد.
شهرستان هریس با حدود 50 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال شرق تبریز واقع است.
خبرنگار:محمد طلوعیان**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7227/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.