به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری آیین بزرگداشت ارتحال امام ره و قیام 15 خرداد برگزار شد افزود: کلام، گفتار و رفتار امام خمینی (ره) بزرگترین شاخص برای شناخت تفکر ایشان است.
وی ادامه داد: با توجه به توطئه های دشمنان در قالب طرح امام زدایی و تحریف مکتب نورانی امام راحل، توجه به تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص شاخص قرار دادن اندیشه ها و آرای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ضروری و حیاتی است.
وی اضافه کرد: آثار بزرگ امام خمینی (ره) از جمله صحیفه انقلاب، صحیفه نور و نیز سخنان ایشان، منشوری درخشان و قطب نمایی هدایتگر برای ادامه دهندگان راه و مسیر تفکر اصیل انقلاب اسلامی در عصر حاضر است.
حجت الاسلام فیضی زاده با بیان اینکه رهبر انقلاب در سال های اخیر بر ادامه مسیر امام راحل و وصایای ایشان تاکید داشته و دارند گفت: اعتراض به اشرافی گری و کاخ نشینی به عنوان یکی از مظاهر انحراف در ادامه مکتب امام، همواره مورد تاکید رهبری بوده است.
وی افزود: با نگاهی به خطرات و موانعی که پیرامون راه امام راحل در زمان حیات و پس از رحلت ایشان وجود داشته، مهم ترین چالش و انحراف در ادامه این مسیر، عنوان کردن مطالبی انحرافی از سوی برخی افراد مبنی بر به موزه رفتن نظرات امام راحل است.
وی با اشاره به تبیین اصول هفت گانه مکتب امام راحل توسط رهبر انقلاب در سال های اخیر ادامه داد: اثبات اسلام ناب محمدی (ص) در برابر اسلام آمریکایی، متحجر ، ضد اسلامی و سکولار؛ یکی از این اصول مترقی برای اعتلای نظام اسلامی و کشورمان است.
وی اضافه کرد: اعتقاد به وعده الهی در استکبار ستیزی و اعتماد به اراده مردم با مردمسالاری دینی و حمایت جدی از اقشار محروم با صیانت از بیت المال و پرهیز از اشرافی گری از اصول مورد تاکید رهبری با تکیه بر مکتب درخشان امام راحل است.
وی گفت: قرار گرفتن در جبهه تقابل با استکبار و عدم عق نشینی از مواضع مستحکم آحاد جامعه در این خصوص و نیز حفظ استقلال ملی در برابر هجمه اندیشه های منحط غربی و حفظ وحدت و انسجام ملی از اصول هفت گانه مورد تاکید رهبری نشات گرفته از مکتب امام راحل است.
وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال بینانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: آن امام و رهبر بزرگ جهان اسلام قطب نمای آزادیخواهان، نماد استکبار ستیزی و هدایتگر ما از جاهلیت ستمشاهی به سوی اسلام ناب محمدی (ص) بود.
وی ادامه داد: پس از رحلت امام راحل نیز، رهبر معظم انقلاب با سکانداری کشتی نظام و انقلاب اسلامی با شخصیتی جهانی رهبری مسلمین جهان را مدیریت کرده و عظمت نظام اسلامی را روز به روز افزون تر کردند.
وی با تاکید بر لزوم گرامیداشت سالروز ارتحال امام راحل گفت: ستاد بزرگداشت آیین های 14 خرداد، با محوریت بازشناسی افکار و اندیشه های امام راحل برنامه های فرهنگی، معنوی و اجتماعی مناسبی را برای این ایام تدیون کرده اند.
وی افزود: برگزاری ویژه برنامه سالروز ارتحال امام راحل در ساعت 11.30 صبح چهاردهم خرداد در مسجد جامع با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و نیز برنامه های رادیوئی، آیین ها، نشست ها و همایش های فرهنگی با موضوع تبیین افکرا و اندیشه امام راحل در تمامی مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و اماکن مذهبی این شهرستان برگزار می شود.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.