معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از وجود هفت هزار بیمار مبتلا به ام اس در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر، سه هزار و 600 بیمار مبتلا به ام اس در استان از خدمات درمانی و بیمه‌ای استفاده می‌کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید شبستری خیابانی در همایش روز جهانی بیماران ام اس در تالار پتروشیمی تبریز تعداد مبتلایان به بیماری ام اس در دنیا را دو و نیم میلیون نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 50 تا 60 هزار نفر از مبتلایان مربوط به هموطنان ایرانی هستند که شش تا هفت هزار نفر از آنان نیز در آذربایجان شرقی زندگی می‌کنند.
وی افزود: در حال حاضر، سه هزار و 600 بیمار مبتلا به ام اس در استان از خدمات درمانی و بیمه‌ای استفاده می کنند.
 وی با بیان اینکه اکثر مبتلایان به این بیماری، 25 تا 30 سال سن دارند، ادامه داد: بر اساس آخرین نتایج تحقیقات، دو سوم از مبتلایان نیز زن هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه  بخش‌های مختلف جامعه همچون دولت، مردم، خانواده ها و ... به مشکلات بیماران ام اس تصریح کرد: متاسفانه بر اساس برخی گزارشات، یک سوم از بیماران ام اس از همسران خود به دلیل داشتن این بیماری جدا شده‌اند که این انصاف نیست.
شبستری در ادامه با انتقاد از رفتار برخی کارفرمایان با بیماران ام اس عنوان کرد: متاسفانه در اکثر موارد، کارفرمایان به دلیل بیماری ام اس کارکنان خود، آن ها را اخراج می‌کنند که در اکثر موارد منجر به بیکاری این بیماران و ایجاد اختلاف در کانون خانواده آنان می‌شود.   وی عنوان کرد: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مراکز کاریابی ویژه بیماران خاص بیش از پیش با هدف معرفی بیماران خاص به شغل مناسب آغاز به فعالیت خواهند کرد.
  معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، مهم ترین دستاورد دولت یازدهم را بازگرداندن آرامش به کشور در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... عنوان کرد و گفت: شاید به این دلیل باشد که مردم ایران اسلامی بار دیگر به اهداف متعالی دولت، رای دادند.
 وی با بیان اینکه دولت یازدهم به دلیل فعالیت‌های ارزشمند در حوزه سلامت و درمان به دولت سلامت محور لقب گرفته است، اظهار کرد: در دولت گذشته، جنازه‌های همشهریان ما برای روزهای متمادی و به دلیل عدم توان مالی خانواده‌ها در بیمارستان‌ها نگه داشته می‌شدند و خانواده ها بیش از آنکه به فکر بهبودی کامل عزیزان خود باشند در فکر قرض گرفتن و فروش اموال خود برای تامین هزینه های درمانی بودند که پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت؛ این معضلات و مشکلات به پایان رسید.
به گفته این مقام مسئول؛ در سه سال گذشته از محل تخفیفات به بیماران خاص، هفت میلیارد تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده که دو میلیارد و 400 میلیون تومان آن مربوط به بیماران ام اس است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سخنان برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در ایام انتخابات، اظهار کرد: آن هایی که شعار افزایش سه برابری یارانه دادند می‌خواستند با این قبیل کارها، مردم را به سوی خود جلب کنند ولی مردم آگاه ایران اسلامی، فهیم تر از این بودند که گول این سخنان را بخورند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.