مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال‌جاری قیمت زمین درهیج یک از شهرک های صنعتی افزایش نمی‌یابد و افزایش قیمت در شهرک‌های تقاضا محور براساس نرخ تورم خواهد بود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سید مرتضی نیرومند اسکویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سال گذشته توانست به مهمترین اهداف خود دست یابد و همچنین این شرکت‌ها در ایجاد اشتغال تاثیر بسزایی داشته است.
وی با اشاره به رشد سرمایه‌گذاری و رشد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان اظهار کرد: در سال گذشته، ۹۲ هکتار زمین صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه گذاران واگذار شده که این میزان نسبت به سال ۹۴، با ۲۲ درصد رشد مواجه است.
نیرومند با بیان اینکه از لحاظ واگذاری زمین صنعتی در شهرک صنعتی بعثت در سال گذشته نسبت به سال ۹۴، رشد ۱۳۷ درصدی داشته است، تشریح کرد: در این شهرک ۱۹ هکتار زمین صنعتی واگذار کرده‌ایم که طرح‌های واگذاری شده در شهرک صنعتی بعثت زمینه اشتغال را فراهم می‌کند.
مدیر عامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرک صنعتی  بعثت، گفت: برق مورد نیاز فاز نخست شهرک صنعتی بعثت به مقدار دو مگاوات تامین شده و تامین کامل برق شهرک طبق برنامه ریزی در سال‌جاری امکان‌پذیر خواهد بود.
وی سیاست‌گذاری توسعه صنعتی استان را حمایت از سرمایه‌گذاری در مناطق محروم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در گذشته، در شهرک‌های صنعتی با سهم پنج درصدی زمین صنعتی را واگذار کرده‌ایم.
مدیر عامل شرکت‌های صنعتی استان با اشاره به  رشد ۱۳ درصدی واگذاری زمین صنعتی در شهرستان ورزقان گفت: در سال ۹۴، در شهرک صنعتی شهرستان ورزقان، دو هزار و ۳۰۰ متر مربع زمین صنعتی واگذار شده که این میزان واگذاری در سال گذشته به ۳۰ هزار متر مربع افزیش یافته است؛ امید است این روند در سال‌جاری نیز تداوم یابد.
این مقام مسئول با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی از لحاظ قیمت تمام شده در رده‌های پایین قرار گرفته است، بیان کرد: این امر منجر به تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان می‌شود و خوشبختانه حق انتفاع واگذاری در استان  کمتر از سایر استان‌ها است.
وی متذکر شد: توسعه شهرک‌های صنعتی تقاضامحور از مهمترین اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.
نیرومند از افزوده شدن یک هزار و ۳۲۱ هکتار زمین به مساحت شهرک‌های صنعتی استان خبرداد و گفت: در سال گذشته  ۷۰ درصد از بودجه این شرکت‌ها برای اقدامات عملیاتی هزینه شده است.
نیرومند همچنین از راه اندازی سامانه جی آی اس شرکت‌های صنعتی خبرداد و گفت: این سامانه باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت شفاف سازی امورات واگذاری و زیر ساخت های موجود و کاهش رانت اطلاعاتی راه اندازی می شود تا تمامی مراحل واگذاری به صورت اکترونیکی انجام شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.