سیدشمس الدین مراثی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در جریان سیل اخیر 20 نفر در روستای چنار و یک نفر نیز در قلعه چای جان خود را از دست دادند و تلاش نیروهای امدادی، سپاه، ارتش و هلال احمر در مسیر سیل در رودخانه قروچای برای یافتن جسد این کودک ادامه دارد.
وی همچنین به توزیع مایحتاج و اقلام مورد نیاز سیل زدگان از طرف هلال احمر در روزهای گذشته و تداوم آن اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر همزمان با جستجوی مفقودان حادثه، اقدام به توزیع لوازم و اثاثیه و اقلام مورد نیاز سیل زده گان کرده و این موضوع تا رفع احتیاج سیل زدگان و با هماهنگی مدیریت بحران استان ادامه خواهد یافت.
فرماندار عجب شیر همچنین ضمن تقدیر از کمک های مردمی به سیل زدگان روستای چنار، افزود: میزان خسارت به روستای چنار بیش از 150 میلیارد ریال است که خوشبختانه مردم نیز در کنار دولت برای برطرف کردن و جبران بخشی از این خسارت ها وارد میدان شده اند.
مراثی از پایان یافتن عملیات پاکسازی و شست شو کامل خانه های سیل زده روستای خانیان خبر داد و افزود: در روستای خانیان تمام اکیپ های ستاد بحران حضور یافته و به تمام خانواده های آسیب دیده کمک رسانی کرده و لوازم ضروری از قبیل فرش، بخاری، یخچال، اجاق و جیره غذایی در اختیار اهالی قرار دادند.
وی همچنین از ساخت 13 خانه تخریب شده در روستای چنار از سوی دولت به صورت رایگان اشاره کرد و افزود: 250 میلیون ریال تسهیلات برای جابجایی خانه های در معرض خطر این روستا اختصاص می یابد.
سیل جمعه 25 فروردین ماه گذشته 21 نفر در شهرستان عجب شیر قربانی گرفت که تاکنون جسد 20 تن از آنها پیدا شده است.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.