به گزارش ایرنا، آیت‌ الله محسن مجتهد شبستری روز پنجشنبه در بازدید از روستای سیل زده چنار در عجب شیر در جمع اهالی این روستا اظهار کرد: رئیس جمهوری و اعضای دولت در ستاد بحران استان قول دادند که هرچه زودتر ساخت خانه های تخریب شده را شروع کنند که امیدواریم این امر تسریع شده و خانه های جدید دور از رودخانه ها و در نقاط امن ساخته شود.
وی افزود: دولت خسارات مالی کشاورزان و مردم سیل زده روستای چنار و دیگر مناطق استان را جبران کند و مسیر سازی و لایروبی رودخانه ها و پیشگیری های لازم را انجام دهد و در پل آذرشهر نیز پیشگیری باید می شود که قصور های انجام شده و حوادث تلخ و ناگوار پیش نیاید.
آیت‌ الله شبستری خاطرنشان کرد: رسیدگی به آسیب دیدگان در کوتاه مدت به خوبی انجام شده و بنیاد مسکن هرچه زودتر وارد عمل شود و بازسازی زیر ساخت ها و خانه های آسیب دیدگان را باید هرچه سریع تر انجام شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوادث امتحان الهی هستند گفت: در قرآن کریم به موضوع صبر و استقامت 23 بار تکرار و تاکید شده و بازماندگان باید صبر کنند و خداوند در این حادثه هم مردم و هم مسئولان را امتحان می کند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری امدادگران و مردم 18 نفر مفقود این حادثه در روستای چنار پیداشده افزود: تلاش برای یافتن 2 جسد دیگر نیز همچنان ادامه دارد و بازسازی خانه های تخریب شده می تواند بخشی از آلام روستاییان را تسکین دهد.
وی ادامه داد: همدلی و همکاری دربین دستگاه ها و مردم عالی بوده و اقدامات بسیج، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، هلال احمر و استانداری و فرمانداری در کمک رسانی به آسیب دیدگان قابل تقدیر است.
در جریان سیل جمعه گذشته در روستای چنار در عجب شیر 20 تن از اهالی روستا مفقود شدند که تاکنون اجساد 18 نفر پیدا شده است.
این روستا که 1270 نفر جمعیت و 270 خانوار دارد در 16 کیلومتری عجب شیر قرار گرفته است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.