سید حسین میرشفیع روز یکشنبه در حاشیه بازدید از بازسازی راه های روستایی آسیب دیده بر اثر سیل در مراغه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده خسارت های وارد شده در راه های روستایی بر اثر طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در این مناطق، آسیب های وارد شده به پل های ارتباطی در این مناطق بوده است.
وی ادامه داد: برآورد کامل خسارت های وارد شده به راه های روستایی و پل های ارتباطی در این مناطق با فروکش کردن کامل سیلاب ها در رودخانه ها، انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به وارد آمدن خسارت به راه های روستایی و مسدود شدن این راه ها، برخی اقدامات اولیه برای جلوگیری از وارد شدن خسارات بیشتر و نیز بازگشایی این راه ها توسط دستگاه های اجرایی در سطح
این استان در حال اجراست.
وی با اشاره به حضور کارشناسان وزارت راه و شهرسازی در مناطق سیل زده آذربایجان شرقی گفت: این حضور و بازدید به منظور ابراز همدردی با خانواده ها داغدار سیل زده و نیز برآورد کامل خسارات های وارد شده از طرف وزیر راه و شهرسازی است.
وی افزود: اقدامات اساسی برای جبران خسارت ها و بازسازی مناطق آسیب دیده بر اثر سیل اخیر در این استان، پس از برآوردهای کارشناسی و نیز تامین اعتبارات مالی با تصویب مدیریت برنامه و بودجه و ستاد بحران کشور آغاز خواهد شد.
وی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل ایمنی و توجه به هشدارها به ویژه رعایت حریم رودخانه ها در مواقع جاری شدن سیل اضافه کرد: رعایت این مسائل موجب پیشگیری از وارد آمدن خسارات مالی و جانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وقوقع سیل در روزهای اخیر در آذربایجان شرقی در مناطق مختلف این استان علاوه بر وارد آمدن خسارات مالی شدید به مناطق و راه های ارتباطی موجب جان باختن عده ای از همطنانمان شد.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری جنوب غربی آذربایجان شرقی، در مشرق دریاچه ارومیه و بر دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته و از شمال به تبریز، از شرق به هشترود، از جنوب به میاندوآب و از غرب به دریاچه ارومیه محدود است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.